Istnieje wiele korzyści z marketingu hashtagów, ale jak zdecydować, które z nich użyć? Możesz użyć istniejących hashtagów lub stworzyć własne, aby zyskać jeszcze większą ekspozycję. Oto kilka wskazówek, aby zacząć:
Take the bad with the good
Podczas gdy platformy mediów społecznościowych, takie jak Twitter, mogą oferować wiele korzyści, niosą ze sobą również negatywne opinie. W 140 znakach użytkownicy nie mogą rozwiązać problemu, a marki nie mogą w pełni zrozumieć problemu klienta na podstawie jednego tweeta. Aby zrozumieć prawdziwą naturę skargi konsumenckiej, marki powinny śledzić z skarżącym i poprosić o ich informacje kontaktowe. W niektórych przypadkach Twitter miał pozytywny wpływ na markę.
Bądź autentyczny
Bycie autentycznym podczas marketingu na Twitterze polega na byciu sobą i byciu prawdziwym. Będziesz wyróżniać się i tworzyć bardziej znaczące połączenia ze swoimi zwolennikami, jeśli jesteś całkowicie szczery i przejrzysty o tym, kim jesteś. Social media to świetne miejsce, aby pozwolić swojej osobowości świecić przez, ale jeśli jesteś kompletny palant, może nie chcesz pokazać. Jeśli jednak jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, możesz wyeksponować swoje pozytywne cechy.
Ważne jest, aby pozostać wiernym swojej marce. Nie próbuj dopasować się do aktualnych trendów – zamiast tego pozostań wierny swojej własnej osobowości marki. Ludzie szybko Cię odrzucą, jeśli nie będziesz autentyczny. Podobnie, unikaj umieszczania na Twitterze nieczułych lub niegrzecznych uwag. Użytkownicy są bystrzy i dostrzegą nieautentyczność. Więc zachowaj profesjonalizm i autentyczność! Pamiętaj, że media społecznościowe nie mają przycisków edycji, więc jeśli zamieścisz sarkastyczną odpowiedź, będzie ona postrzegana jako niegrzeczna.
Bądź spójny ze swoim głosem marki
Głos marki jest istotną częścią strategii marketingowej i ważne jest, aby mieć jego udokumentowaną wersję. Dokument ten może być wykorzystywany przez wiele działów, takich jak marketing i sprzedaż, jako punkt odniesienia dla tonu głosu marki. Pomoże Ci to również utrzymać spójność postów w mediach społecznościowych i kopii marketingowej. Dokumenty dotyczące głosu marki powinny zaczynać się od deklaracji misji firmy lub jej podstawowych wartości. Upewnij się, że Twój przekaz jest spójny i odzwierciedla ogólną wizję i strategię Twojej firmy.
Spójny głos marki pozwala konsumentom szybko przyswoić przekaz marki i przykuwa ich uwagę. W końcu podświadomie stają się oni zaznajomieni z marką. Kluczem jest unikanie wszelkich zmian w tonie, które mogą zdezorientować Twoją grupę docelową i spowodować, że zrezygnuje ona z Twojego konta. Aby być rozpoznawalnym, głosy marki powinny być spójne od samego początku. Na przykład, marka powinna używać tego samego tonu w całej swojej komunikacji, od reklam po kopie sprzedażowe. Jest to istotny element budowania lojalności wobec marki.
Używaj markowych hashtagów
Używanie markowych hashtagów podczas marketingu na Twitterze to świetny sposób na pobudzenie biznesu i zwiększenie zasięgu. Aby hashtagi zapadały w pamięć, musisz upewnić się, że są one istotne dla Twojej kampanii i unikalne dla Twojej marki. Sprawdź Twitter analytics, aby dowiedzieć się, które hashtagi uzyskać najwięcej zaangażowania. Możesz również rozważyć stworzenie niestandardowego hashtagu dla swojej firmy. Im bardziej trafny i przyciągający uwagę hashtag, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie będą go czytać.
Markowe hashtagi to świetny sposób na wyróżnienie swojej marki, zbudowanie społeczności i zachęcenie do tworzenia treści generowanych przez użytkowników. Istnieją dwa rodzaje markowych hashtagów: zawsze włączone i specyficzne dla kampanii. Zawsze włączone hashtagi są związane z mini sloganem Twojej marki i są dodawane do wszystkich Twoich tweetów. Możesz sprawdzić, czy Twój hashtag jest odpowiedni, wpisując go w pasek wyszukiwania na Twitterze. Hashtagi są jednym z najbardziej kluczowych narzędzi marketingowych. Właściwe użycie hashtagów może wynieść Twoje konto na Twitterze do stratosfery.
Bądź oparty na lokalizacji
Ważne jest, aby marki były oparte na lokalizacji podczas marketingu na Twitterze, dzięki czemu mogą skutecznie kierować swoją publiczność. Chociaż istnieją sposoby na automatyzację tego procesu, nadal trudno jest dostarczyć dynamiczne reklamy bez dużej interwencji człowieka. Facebook i Google umożliwiły masowe przesyłanie danych lokalizacyjnych dla reklam, ale to tylko rozwiązuje część problemu. Problem pozostaje: dostarczanie kreacji i komunikatów dla dynamicznych reklam jest prawie niemożliwe. Rozwiązaniem jest użycie narzędzia takiego jak Hunch, które automatyzuje ten proces i zarządza Twoimi wydatkami na media.
Marketerzy mogą budować grupy odbiorców w oparciu o ich lokalizację, wykorzystując dane historyczne lub dane w czasie rzeczywistym oraz różne źródła danych. Na przykład, sklep z materacami może chcieć dotrzeć do klientów w ciągu ostatnich siedmiu dni. Problem z marketingiem opartym na lokalizacji polega jednak na tym, że większość osób dokonuje zakupów online lub w sklepach z dużym wyprzedzeniem, co utrudnia dotarcie do nich. Marki powinny rozważyć inne metody kierowania odbiorców.
Podobne tematy