Jeśli szukasz wskazówek SEO, aby poprawić ilość ruchu na swojej stronie, to trafiłeś we właściwe miejsce. Prawdopodobnie słyszałeś, że badania słów kluczowych są kluczowe, ale musisz zrobić znacznie więcej niż to. Ważne jest, aby zapewnić swoim odbiorcom treść, informacje i ogólną obsługę. Na szczęście istnieją pewne wypróbowane i prawdziwe wskazówki, które są nadal tak samo skuteczne dzisiaj, jak we wczesnych latach ’00.
Doświadczenie użytkownika
Jednym z najważniejszych aspektów marketingu cyfrowego jest stworzenie wspaniałej strony internetowej, która przemawia do docelowych odbiorców. Możesz to zrobić, myśląc o problemach, które odwiedzający próbują rozwiązać. Twoja strona internetowa jest twoim 24-godzinnym sprzedawcą, więc ważne jest, aby stworzyć dobre doświadczenie użytkownika, które sprawi, że odwiedzający będą chcieli wrócić.
Google uczyniło doświadczenie użytkownika ważnym czynnikiem rankingowym. Dzieje się tak dlatego, że złe doświadczenia użytkowników szkodzą biznesowi. Sygnały rankingowe UX są dodatkową warstwą nadzoru dla Google i pomagają im stale poprawiać organiczne wyniki wyszukiwania. Podczas gdy doświadczenie użytkownika obejmuje szeroki zakres taktyk, ten artykuł skupi się na siedmiu podstawowych zadaniach, które przyczyniają się do poprawy doświadczenia użytkownika Twojej witryny.
Dobre UX sprawia, że Twoi odbiorcy mogą łatwo poruszać się po Twojej stronie, co utrzymuje ich zaangażowanie. Pomaga również Twoim leadom konwertować, pomagając im dowiedzieć się o Twojej firmie. W rezultacie, będziesz zarabiać więcej konwersji. Dobry UX jest również ważny dla zatrzymania klientów. Może to zmniejszyć obciążenie pracą o znaczny margines.
Badanie słów kluczowych
SEO to proces znajdowania odpowiednich słów kluczowych, które będą napędzać wykwalifikowany ruch do Twojej witryny. Aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, musisz znać punkty bólu rynku docelowego i chce. Badania słów kluczowych może być czasochłonny proces, ale istnieją narzędzia, które mogą pomóc z tym. Niektóre z tych narzędzi obejmują Google Keyword Planner i Ahrefs.
Podczas optymalizacji słów kluczowych, upewnij się, że dopasujesz je do swojego produktu lub usługi. Korzystanie z narzędzia, które pozwala na przetestowanie różnych słów kluczowych za jednym kliknięciem, pomoże Ci znaleźć te właściwe dla Twojej witryny. Kiedy już masz swoje słowa kluczowe, użyj ich w treści swojej strony i w anchor text.
Kolejną ważną częścią Twoich działań SEO jest nagłówek. Upewnij się, że twój nagłówek jest atrakcyjny dla twoich odbiorców. Jeśli nie przyciągnie on uwagi czytelnika, nie kliknie on na Twoją treść. To może negatywnie wpłynąć na Twoje wysiłki SEO. Świetnym sposobem na znalezienie właściwego nagłówka jest przeprowadzenie testów A/B na kilku fragmentach treści, aby sprawdzić, które z nich są najbardziej skuteczne.
Badanie słów kluczowych jest również kluczowe przy tworzeniu długoterminowego planu treści. Używaj słów kluczowych, które rozgałęziają się na wiele tematów. Kiedy już masz pomysł na to, jakie słowa kluczowe wyszukują Twoi odbiorcy, możesz wykorzystać tę wiedzę do stworzenia wiecznie zielonych treści, które będą nadal napędzać ruch do Twojej witryny. Jednym ze sposobów, aby to zrobić jest aktualizacja starych treści. Dobry artykuł, który napisałeś na jeden temat, może podwoić swój ruch, jeśli regularnie go aktualizujesz.
Czas ładowania strony
Chociaż masz niewielką kontrolę nad szybkością Internetu użytkownika, możesz zoptymalizować swoje strony, aby zapewnić ich szybkie ładowanie. Istnieją dwa różne rodzaje szybkości strony. Pierwszy z nich to czas potrzebny użytkownikowi na zobaczenie pierwszego fragmentu treści. Innym typem jest czas potrzebny na załadowanie pełnej strony. Czasami górna połowa strony będzie ładować się dłużej niż dolna.
Prędkość strony jest ważnym czynnikiem dla Twojej witryny. Użytkownicy oczekują, że strony będą się szybko ładować. W rzeczywistości, jeśli załadowanie strony zajmuje więcej niż trzy sekundy, 53% użytkowników po prostu opuści stronę. Ponadto, strony internetowe, które dłużej się ładują, wiążą się z utratą ponad 2,6 miliarda dolarów przychodów każdego roku.
Na wydajność Twojej strony ma wpływ wiele czynników, m.in. przepełniony serwer, przestarzałe łącze internetowe, duże obrazy lub filmy. Dodatkowo, przeglądarka używana przez użytkowników może wpłynąć na szybkość działania strony. Jeśli Twoi goście korzystają z wolniejszej przeglądarki, możesz wprowadzić zmiany na swojej stronie, aby zwiększyć jej szybkość.
Zwiększenie prędkości strony nie tylko zwiększy Twój współczynnik konwersji, ale także zwiększy Twoje przychody. Ludzie mają tendencję do kupowania ze stron, które ładują się szybko i mają niski współczynnik odrzuceń. Wolno ładujące się strony mogą zniechęcić odwiedzających do pozostania długo na stronie i prowadzić do niższej sprzedaży. Ostatnie badania Pingdom sugerują, że strona internetowa powinna mieć czas ładowania strony wynoszący dwie sekundy lub mniej. Każda sekunda powyżej dwóch sekund zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzający odbije się od strony, co może prowadzić do niższych współczynników konwersji i mniejszych przychodów.
Zwiększenie szybkości ładowania strony jest kluczowe dla SEO. Google bierze pod uwagę wiele czynników przy ustalaniu rankingu strony internetowej, a szybkość strony jest jednym z nich. Ma ona również wpływ na doświadczenie użytkownika. Konsumenci często uważają strony z wolnym czasem ładowania za nieprofesjonalne, a wolne strony mogą zaszkodzić wizerunkowi marki i współczynnikom konwersji.
Linkowanie do innych stron
Linkowanie do innych stron to świetny sposób na wygenerowanie większego ruchu i ekspozycji dla Twojej firmy. Pozwoli Ci to wyeksponować Twoją markę dla większej publiczności i wysłać ruch referencyjny do Twojej witryny. Ale upewnij się, że linkujesz w dobry sposób. Korzystanie z niewłaściwego podejścia może zaszkodzić Twojej reputacji online.
Tworzenie przyciągających uwagę nagłówków
Tworzenie przyciągających uwagę nagłówków dla Twoich treści jest krytyczne dla sukcesu Twojej strategii SEO. Statystyki pokazują, że około 80% czytelników prześlizguje się po pierwszych kilku słowach, zanim dotrze do reszty treści. Oznacza to, że masz zaledwie kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę czytelnika i skłonić go do przeczytania Twoich treści. Tworzenie przyciągających uwagę nagłówków dla Twoich artykułów nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Właściwy nagłówek spowoduje większy ruch na stronie i zwiększy współczynnik konwersji.
Jednym z najlepszych pomysłów na nagłówek SEO jest lista. Listy są łatwe do udostępnienia i pomagają ludziom zapamiętać informacje. Pokazują również zaskakujące fakty. Ponadto, treści oparte na listach są łatwe do zapamiętania i tworzą świetne nagłówki. Tworzenie przyciągających uwagę nagłówków dla treści SEO zwiększy rankingi wyszukiwarki Twojej witryny.
Kolejną sztuczką w pisaniu przyciągających uwagę nagłówków dla twoich treści jest uczynienie ich jak najbardziej konkretnymi. Innymi słowy, jeśli treść jest skierowana do konkretnej niszy, nagłówek powinien określać dokładnie to, czego szuka czytelnik. Na przykład, jeśli Twoją niszą jest mały biznes, Twój nagłówek powinien zadać pytanie „Dlaczego moja mała firma powinna mieć bloga?”. Ten typ nagłówka jest popularny, a ludzie będą skłonni do klikania przez niego.
Pisząc nagłówki pamiętaj, że nagłówek jest często pierwszą szansą, jaką ktoś będzie miał na przykucie swojej uwagi. Dobry nagłówek przyciągnie uwagę i zachęci czytelników do przeczytania treści. Włączenie odpowiednich słów kluczowych w nagłówku zwiększy jego szanse na sukces.
Podobne tematy