Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na wprowadzaniu niewielkich zmian w witrynie, aby poprawić jej wydajność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podczas gdy te zmiany mogą wydawać się nieistotne, po połączeniu mogą one stworzyć duży wpływ na wydajność witryny. Wiele osób zna podstawowe składniki dobrej strony internetowej. Aby uzyskać jak najwięcej z SEO swojej witryny, oto kilka wskazówek, które pozwolą zoptymalizować jej działanie w organicznych wynikach wyszukiwania:
Meta description
Jednym z najlepszych sposobów na poprawę rankingu Twojej strony jest optymalizacja meta description. Ta część strony wyświetla się, gdy ludzie wpisują słowo kluczowe lub frazę w Google. Dobrze napisany meta opis może pomóc zwiększyć współczynnik klikalności, a tym samym zwiększyć ogólną liczbę osób, które klikają na Twojej stronie. Istnieje kilka sposobów na optymalizację meta opisu.
Po pierwsze, trzymaj go krótko. Ogólnie rzecz biorąc, meta opisy są ograniczone do 160 znaków, więc upewnij się, że trzymasz je poniżej tego limitu. Jednakże, jeśli piszesz dogłębny przewodnik, większa liczba słów będzie działać dobrze. Chociaż możesz zwiększyć długość swojego meta opisu, powinieneś pamiętać, że przekroczenie limitu znaków może mieć wpływ na twoje rankingi.
Po drugie, upewnij się, że używasz właściwych słów kluczowych. Możesz użyć narzędzia słów kluczowych Ubersuggest, aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe. Upewnij się, że używasz różnych słów kluczowych dla każdej strony. Dodatkowo powinieneś upewnić się, że treść Twojej strony jest zsynchronizowana z meta opisem.
Wreszcie, powinieneś upewnić się, że zawierasz swój adres URL w swoim meta opisie. Chociaż adres URL nie ma bezpośredniego wpływu na ranking wyszukiwania, pomaga wyszukiwarkom zrozumieć treść postu. Dołącz swój meta opis na każdej stronie swojej witryny, w tym na postach na blogu i stronach produktów. Dzięki temu Twoja strona będzie oglądana przez więcej osób online.
Yoast SEO Premium to przydatna wtyczka, która może pomóc w optymalizacji meta opisu. Ta wtyczka SEO może sprawdzić dla frazy kluczowej fokusu, a także weźmie pod uwagę synonimy. W ten sposób możesz napisać bardziej naturalny i czytelny meta opis.
Nagłówki
Nagłówki są ważnym narzędziem SEO na Twojej stronie. Pomagają one wyszukiwarkom uporządkować treść Twoich stron i zachować ich czytelność. Nagłówki powinny być proste i nieskomplikowane, aby czytelnicy byli prowadzeni przez Twoją treść. Ważne jest również, aby miały one sens.
Znacznik nagłówka H1 jest najważniejszym znacznikiem nagłówka, ponieważ ma większą wagę w rankingu wyszukiwarek. Jest to w zasadzie główny nagłówek, który mówi wyszukiwarce, że ta strona zawiera treść, której poszukuje szukający. Pomaga również czytelnikowi ocenić, czy treść jest istotna, czy nie. Używanie nagłówków poprawnie zwiększy Twój ranking i pomoże Twojej witrynie uzyskać widoczność w wynikach wyszukiwania.
Znaczniki nagłówków są używane, aby dać użytkownikowi pierwsze wrażenie o stronie. Pomagają również wyszukiwarkom określić, czy strona jest istotna. Na przykład, znaczniki nagłówków pomagają wyszukiwarkom określić znaczenie nagłówka poprzez zbadanie rozmieszczenia słów kluczowych i spójności między nimi.
Tagi nagłówkowe mogą również pomóc w zdobyciu featured snippets. Powinny być one zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych long-tail. Główny nagłówek Twojej strony powinien zawierać główną usługę, lokalną okolicę, cennik oraz mały opis dodatkowych usług. Spis treści może również poprawić dostępność.
Używanie właściwych znaczników tytułu jest również bardzo ważne. Google posiada algorytm, który stara się serwować najlepsze wyniki na podstawie intencji użytkownika. Dobry tag tytułowy powie Google o temacie Twojej strony i zachęci odwiedzających do jej kliknięcia. Nie zapominaj jednak, że tag tytułowy powinien być unikalny dla każdej strony. Jeśli nie jesteś pewien, użyj narzędzia Site Audit, aby zidentyfikować zduplikowane tytuły i dokonać niezbędnych poprawek.
Linkowanie wewnętrzne
Jedną z najważniejszych strategii SEO poprawiających autorytet witryny jest zamieszczanie linków wewnętrznych. Treść tych linków powinna być związana z głównym słowem kluczowym, które jest używane do ich optymalizacji. Zazwyczaj najbardziej istotne i kontekstowe linki wewnętrzne są do stron niższego poziomu. Wzajemne powiązania pomiędzy Twoimi wewnętrznymi stronami powinny być jak najbardziej naturalne.
Celem linków wewnętrznych jest poprawa nawigacji na Twojej stronie. Jest to pomocne nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów indeksujących. Posiadanie dużej ilości linków wewnętrznych da Google lepsze wyobrażenie o ważności i relewantności Twojej strony. Co więcej, zademonstruje Twoją wiedzę, pokazując jak Twoja treść jest powiązana z innymi stronami.
Tworząc linki wewnętrzne swojej strony, upewnij się, że wybrałeś odpowiedni anchor text. Wybór właściwego anchor text będzie miał znaczenie dla Twojego SEO i doświadczenia użytkownika. Upewnij się, że linkujesz do odpowiednich stron w ramach swojego klastra tematycznego. Na przykład, możesz chcieć zmapować wszystkie swoje strony tak, aby te najbardziej istotne były łatwo dostępne. W tym celu możesz przeprowadzić audyt treści. Następnie możesz zidentyfikować wszelkie możliwości poprawy swoich stron wspierających.
Projektując swoje linki wewnętrzne, upewnij się, że wyglądają one naturalnie. Nie powinny być umieszczane w boksach CTA. Bardzo ważny jest również kontekst każdego linku. Większość ekspertów od optymalizacji wyszukiwarek uważa, że linki umieszczone w body copy mają większą wagę niż linki umieszczone w boksach CTA.
Złamane linki wewnętrzne odsyłają użytkowników i wyszukiwarki do nieistniejących stron, powodując błędy 404. Jeśli tak się stanie, możesz naprawić problem, usuwając uszkodzony link wewnętrzny i zastępując go żywym. Inną przyczyną błędów 404 jest to, że format adresu URL jest nieprawidłowy. Może on zawierać dodatkowe znaki, które sprawiają, że link jest nieważny dla wyszukiwarek.
Podwójne indeksowanie
Google nie zaindeksuje automatycznie każdej strony w Twojej witrynie. Używa pająków, aby znaleźć nową zawartość i ją zaindeksować. Nowa zawartość może być nową stroną, zmianą istniejącej strony lub całą nową witryną. Jeśli Twoja strona nie jest indeksowana regularnie, możesz nie uzyskać najlepszego możliwego rankingu.
Możesz dowiedzieć się, czy Twoja treść jest indeksowana, patrząc na informacje widoczne w Google Search Console. Możesz również użyć narzędzia inspekcji URL, aby zobaczyć, które strony są indeksowane, ale nie są indeksowane. To może pomóc Ci zorientować się, czy coś jest nie tak z Twoją witryną i co należy naprawić.
Jeśli masz stronę ze znacznikiem „no index”, prawdopodobnie uniemożliwia ona indeksowanie. Należy pamiętać, że niektóre crawlery interpretują no-index inaczej i pozwalają niektórym stronom pokazać się w SERPach. Innym ważnym problemem utrudniającym indeksowanie jest Redirect Loop, czyli pętla, w której pojedynczy adres URL przekierowuje do dwóch lub więcej innych stron. Na przykład, jeśli adres URL twojej strony jest adresem URL A, to musi być również adresem URL B, ale jeśli tak nie jest, musisz pracować nad jego naprawieniem.
Jeśli masz kilka stron z różnymi typami treści, ważne jest, aby upewnić się, że każda z nich jest połączona z ważnymi stronami. Dzięki temu Google będzie lepiej indeksował Twoją witrynę. Pająki Google podążają szlakiem linków po Internecie, więc ważniejsze strony są podlinkowane z innych stron.
Listing on your sitemap report is the number of URLs Google has found. Ikona obok liczby adresów URL przeniesie Cię do raportu pokrycia indeksem. Sprawdź ten link, aby zobaczyć, które adresy URL mają backlinki i ile z nich Google zaindeksowało. Backlinki są kamieniem węgielnym Google do zrozumienia stron internetowych, a backlinki pokazują, że dany zasób jest wystarczająco ważny, aby znaleźć się na szczycie SERP.
Badanie słów kluczowych
Jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, jest treść. Wyszukiwarki klasyfikują strony w zależności od zawartych w nich treści, a im bardziej treść jest związana z danym tematem, tym lepiej wypadnie w wynikach wyszukiwania. Użyj frazy kluczowej kilka razy w całej treści. Powinna ona pojawić się w tytule, w pierwszym akapicie i co najmniej dwa lub trzy razy w całej treści. Ponadto, treść musi mieć charakter informacyjny i autorytatywny, z linkami do dodatkowych stron i źródeł, które zawierają istotne informacje.
Pisząc treści na stronę internetową, pamiętaj o umieszczeniu słowa kluczowego w różnych miejscach, w tym w znaczniku nagłówka, w treści strony i w adresie URL. Możesz również umieścić swoje słowo kluczowe w podpisach obrazów. Innym dobrym miejscem do włączenia słowa kluczowego jest long-tail keywords, które są trzy lub czterosłowne frazy, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć to, czego szukają. Dzięki temu Twoja strona będzie miała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ użytkownicy będą chętniej wyszukiwać słowa kluczowe o długim ogonie podczas poszukiwania informacji.
Podobne tematy