Po stworzeniu marketingowego planu 90-dniowego, musisz go wdrożyć. Oto kilka ważnych rzeczy do zrobienia: Ustal kamienie milowe i check-iny. Zbuduj system koleżeński. I stwórz fazę uczenia się. W ten sposób będziesz miał mapę drogową, jak osiągnąć swoje cele. Ten krok będzie szczególnie kluczowy w pierwszych dniach. To także czas, aby zacząć tworzyć długoterminowe plany. Oprócz marketingu, w proces ten powinny być zaangażowane inne obszary biznesowe.
Wdrażanie marketingowego planu 90-dniowego
Marketingowy plan 90-dniowy jest istotną częścią wczesnego etapu rozwoju firmy. Opracowanie planu marketingowego wymaga zrozumienia swojej publiczności. Bez silnego zrozumienia odbiorców, Twoja strategia treści i wysiłki związane z napędzaniem ruchu będą nieskuteczne. Korzystanie z 90-dniowego planu marketingowego może pomóc Ci zbudować silne podstawy i skupić się na potrzebach Twojej firmy. Aby wdrożyć 90-dniowy plan marketingowy, będziesz musiał przeprowadzić badania, aby dowiedzieć się, czego szukają Twoi klienci i za co są skłonni zapłacić.
90-dniowy plan marketingowy powinien zawierać realistyczne cele, które Twój zespół może zrealizować. Ważne jest, aby wyznaczyć cele, które są osiągalne dla Twojego zespołu i firmy, ponieważ nieosiągnięcie celów może skutkować porażką. Ważne jest, aby kierownictwo zaakceptowało 90-dniowy plan marketingowy, aby można było wprowadzić poprawki i sprawdzić, jak się on sprawdza. Marketing treści nie jest sukcesem z dnia na dzień, więc ważne jest, aby ustalić realistyczne oczekiwania dotyczące celów.
Ustalanie kamieni milowych dla check-inów
Niezależnie od tego, czy jesteś nowym pracownikiem, czy pracujesz w firmie od lat, ustalanie check-inów w regularnych odstępach czasu jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Pomagają one upewnić się, że wszyscy są na dobrej drodze i skoncentrowani. Regularne spotkania kontrolne mogą być również wykorzystane do oceny pracy zespołu i oceny postępów. Tego typu plan może również pomóc w dokładniejszym przyjrzeniu się zespołowi sprzedaży.
Kluczowe jest ustalenie realistycznych oczekiwań dla wszystkich nowych członków zespołu. Na przykład, jeśli zatrudniłeś nową osobę, dostosowanie się może zająć jej tydzień lub więcej. W takim przypadku mogą nie zrealizować celów, które wyznaczyli w swoim planie na 30-60-90 dni. Plan jest ogólnym zarysem, a nie ścisłym harmonogramem, więc niektóre osoby mogą nie być w stanie ich zrealizować. W takim przypadku należy być elastycznym i pozwolić na pewną elastyczność w planie.
Budowanie systemu kumpelskiego
Jeśli chcesz poprawić swoją sprzedaż i zwiększyć przychody, powinieneś stworzyć system kumpelski. Systemy te parują nowych pracowników z innymi pracownikami pełniącymi podobną rolę. Należy również określić konkretne oczekiwania i zadania dla każdego nowego członka systemu kumpelskiego. Poprzez jasne określenie tych oczekiwań, będziesz w stanie wybrać odpowiednie osoby i usprawnić proces. Ponadto możesz mieć pewność, że nowi pracownicy w rezultacie uczą się właściwych umiejętności.
Wiele firm wdrożyło system buddy, aby pomóc nowym pracownikom w przejściu do firmy. System ten jest pomocny, ponieważ pozwala nowym pracownikom poznać swoich kolegów z zespołu i pomaga im dostosować się do nowego środowiska. System kumpli różni się od posiadania bezpośredniego przełożonego dla każdego nowego pracownika. Nowi pracownicy powinni poświęcić czas na poznanie firmy i różnych funkcji jej produktów. Powinni również poświęcić czas na poznanie krajobrazu konkurencyjnego i produktów.
Tworzenie fazy uczenia się
Tworząc marketingowy plan 90-dniowy, upewnij się, że zawiera on fazę uczenia się. To właśnie wtedy otrzymasz najcenniejsze informacje zwrotne od swojego zespołu i przełożonych. Jeśli nie jesteś pewien, co zawrzeć w tej fazie, rozważ stworzenie ankiety za pomocą narzędzia online, takiego jak SurveySparrow. Uzyskasz cenne informacje zwrotne na temat nowych umiejętności, których będziesz potrzebował, aby odnieść sukces w nowej roli. Stworzenie fazy uczenia się pozwala na dostosowanie podejścia i skupienie się na jednym obszarze w danym czasie.
Choć pierwsze 90 dni może wydawać się onieśmielające, stanowią one kluczową część Twojej kariery jako menedżera marketingu. Będziesz musiał zrealizować swoje cele i wykazać, że masz zdolność do poprawy strategii marketingowej i zwiększenia przychodów. Aby pomóc Ci zachować koncentrację i jak najlepiej wykorzystać czas spędzony w roli menedżera ds. marketingu, skorzystaj z 90-dniowego planu, aby wyznaczyć cele i śledzić swoje postępy.
Tworzenie fazy wnoszącej
Tworzenie marketingowego planu 90-dniowego to łatwy sposób na zwiększenie ilości przychodów, które generujesz każdego miesiąca. Ponadto, jest to również doskonały sposób, aby uzyskać buy-in od przywództwa. Chociaż 90-dniowy plan może nie być najbardziej wszechstronną strategią marketingową, jaką kiedykolwiek stworzono, zapewni on możliwość oceny postępów i wprowadzenia niezbędnych zmian. Do trzydziestego dnia Twój marketingowy plan 90-dniowy powinien zostać ukończony.
Pierwsza faza Twojego marketingowego planu 90-dniowego powinna skupić się na nauce. Może to obejmować spotkanie z zespołem, poznanie produktu firmy i doskonalenie swojego planu sprzedaży. Powinieneś odbyć kilka spotkań, aby ustalić, co działa najlepiej dla Twojego zespołu, i powinieneś uczynić to częścią kultury Twojej firmy. Aby stworzyć dobry plan 90-dniowy, musisz zrozumieć cele, procesy i relacje członków swojego zespołu.
Tworzenie fazy wiodącej
Tworząc marketingowy plan 90-dniowy, należy przede wszystkim określić cel. Pomoże Ci to zrozumieć, jak obecnie postępujesz w kierunku celu i co Cię powstrzymuje. Przeprowadzenie analizy luki w lejku pomoże Ci określić, które obszary Twojego biznesu wymagają największej uwagi w zakresie generowania popytu. Ponadto, pomoże Ci określić, jakie strategie należy wdrożyć, aby osiągnąć swój cel.
Tworzenie marketingowego planu 90-dniowego jest ważne, gdy jesteś nowym menedżerem. Powinieneś upewnić się, że Twój zespół kierowniczy jest zaangażowany w ten plan. Pomocne jest również stworzenie 30-90 dniowego planu marketingowego, kiedy jesteś zatrudniony po raz pierwszy. To da Ci czas na zbudowanie pewności siebie w roli lidera i ustanowienie wiarygodności z interesariuszami. Udany 90-dniowy plan marketingowy powinien uwzględniać pełny obraz, w tym sprzedaż i zespół.
Podobne tematy