Jak komunikować się z influencerami i dziennikarzami, aby komunikacja marketingowa była najbardziej efektywna

Jeśli chcesz, aby Twoja komunikacja marketingowa była najbardziej efektywna, powinieneś kierować się jedną prostą zasadą. Treść jest królem. Zidentyfikuj punkty bólu swojego idealnego klienta i dostosuj swój przekaz do jego potrzeb. Następnie, powinieneś komunikować się z dziennikarzami i influencerami. Jeśli zastosujesz się do tych zasad, Twoja komunikacja marketingowa będzie skuteczniejsza niż kiedykolwiek. I pamiętaj, że nie jesteś jedynym, który na tym skorzysta. Wykorzystaj te wskazówki, aby stworzyć przekonujący przekaz, który zwiększy Twoją widoczność i sprzedaż.

Content is king

Dziś miliony firm i organizacji konkurują o uwagę klientów i potencjalnych klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów konkurowania jest interakcja z odbiorcami poprzez treści. Odpowiednio przygotowane treści mogą zwiększyć wiarygodność Twojej marki, skłonić do podjęcia decyzji o zakupie i sprawić, że ludzie będą wracać po więcej. W rzeczywistości, treści są jedyną rzeczą, którą odbiorcy kojarzą z Twoją marką. Według badań, 60% użytkowników Internetu czyta o marce lub produkcie, a 80% z nich zdobywa informacje o marce poprzez treści.

Chociaż wiele czynników wpływa na ranking strony internetowej w wyszukiwarkach, eksperci zgadzają się, że największą rolę odgrywa wysokiej jakości treść. Poprzez dostarczanie wysokiej jakości, unikalnych treści, strony internetowe mogą poprawić swój ranking i przyciągnąć więcej klientów. Takie podejście kosztuje tylko ułamek kosztów tradycyjnego marketingu, a generuje trzy razy więcej leadów za każdego wydanego dolara. Może nawet zwiększyć sprzedaż i zwiększyć ruch nawet o 62%. Nie jest źle, prawda?

Zbadaj swoich odbiorców

Zrozumienie swoich odbiorców jest ważną częścią prowadzenia udanego biznesu. Pozwoli Ci to lepiej konwertować członków publiczności w płacących klientów, budować lojalnych zwolenników i dotrzeć do najważniejszych klientów. Aby odnieść sukces, musisz najpierw zrozumieć swoich odbiorców, a następnie wykorzystać te informacje do tworzenia komunikacji marketingowej. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Można przeprowadzić ankiety, grupy fokusowe i inne badania publiczności, aby dowiedzieć się, czego chcą i potrzebują odbiorcy.

Aby rozpocząć proces badania publiczności, powinieneś najpierw mieć jasny pomysł, dlaczego chcesz dowiedzieć się więcej o swojej grupie docelowej. Możesz mieć inne cele niż Twoi interesariusze, a jeśli wiesz, jakie są te cele, znacznie łatwiej będzie Ci znaleźć odpowiedzi na pytania. Należy również określić, co wpływa na zachowanie odbiorców, ich punkty bólu i ich ciekawość. Te czynniki pomogą Ci stworzyć najbardziej efektywną komunikację marketingową dla Twojej grupy docelowej.

Dostosuj swój przekaz do punktu bólu idealnego klienta

Aby zwiększyć skuteczność komunikacji marketingowej, dostosuj przekaz do punktu bólu idealnego klienta. Następnie przyporządkuj ten punkt do rozwiązań oferowanych przez Twoją firmę. Użyj matrycy komunikatów, aby przyporządkować problemy klientów do oferty firmy. Udostępnij tę matrycę całej firmie. Korzystając z szablonu, możesz łatwo stworzyć dokument dotyczący strategii komunikacji marketingowej. Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, rozważ skorzystanie z szablonu.

Komunikacja z dziennikarzami i influencerami

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać podczas komunikacji z influencerami i dziennikarzami, jest zachowanie jak największego profesjonalizmu. Zawsze pamiętaj, że to nie to samo, co kontaktowanie się z nimi bezpośrednio. Kontaktując się z dziennikarzami, staraj się dowiedzieć, czym się zajmują, czytając ich artykuły i tweety. Jeśli to możliwe, odpowiadaj na ich komentarze lub wspominaj o istotnych postach na swoich kontach w mediach społecznościowych. Dziennikarze uwielbiają wchodzić w interakcje z ludźmi, którzy interesują się ich pracą. Podobnie, powinieneś starać się unikać spamowania lub grożenia dziennikarzom i influencerom.

Aby komunikacja marketingowa była najbardziej skuteczna, należy komunikować się z influencerami w sposób, który sprawi, że poczują się dobrze. Influencerzy chcą wchodzić w interakcje z markami, które są autentyczne. Jest to istotny element budowania relacji z influencerami. Ważne jest, aby unikać nieautentyczności, która jest często widoczna w „modnych” strategiach marketingowych, które nie rezonują z ich publicznością. Jest to również prawdopodobne, że odpędzi potencjalne wsparcie.

Optymalizacja wszystkich procesów marketingowych i sprzedażowych

Aby zmaksymalizować skuteczność komunikacji marketingowej, musisz śledzić właściwe dane i przekazywać ciągłe informacje zwrotne swoim sprzedawcom. HBR nakreślił 12 ważnych metryk sprzedaży, które mają największe znaczenie. Śledzenie i kontrola tych danych pozwala sprzedawcom skupić się na tym, co najważniejsze, a także śledzić postępy w czasie. Oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży pozwala usprawnić proces sprzedaży i generować większe przychody. Oto niektóre z korzyści płynących z oprogramowania do optymalizacji sprzedaży:

Podobne tematy