Jeśli rozważasz karierę w marketingu, ucieszy Cię wiadomość, że istnieje wiele dostępnych miejsc pracy. Dyrektor ds. marketingu, kierownik ds. marketingu produktu, kierownik ds. mediów społecznościowych, kierownik ds. public relations i wiele innych – wszystkie te stanowiska są konkurencyjnie płatne. Oprócz konkurencyjnego wynagrodzenia, te miejsca pracy w marketingu oferują również wiele korzyści i bonusów. W wielu przypadkach oferują one wynagrodzenie znacznie wyższe niż mediana krajowa. Na przykład, wynagrodzenie dyrektora marketingu w New Hope, Pennsylvania jest o 8% wyższe niż mediana krajowa, podczas gdy wynagrodzenie kierownika ds. komunikacji marketingowej w Santa Ana, Kalifornia jest o 5% wyższe. Z kolei wynagrodzenie kierownika działu marketingu w Brooklynie w Nowym Jorku jest o 18% wyższe niż mediana krajowa.
Chief Marketing Officer
Wśród najlepszych stanowisk w marketingu, stanowiska na poziomie szefa wymagają zazwyczaj co najmniej pięciu lat doświadczenia. Poniższa lista umiejętności ogólnych i specjalistycznych została opracowana na podstawie ogłoszeń o pracę w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku. Umiejętności te są wymienione w proporcji procentowej do całkowitej liczby zgłoszonych ofert pracy. Aby znaleźć pracę, która wymaga Twoich umiejętności, przeczytaj uważnie opis. Będziesz zaskoczony, gdy zobaczysz, jak wiele firm wymaga wszystkich tych umiejętności!
Średnia pensja na stanowisku marketingowym na poziomie szefa wynosi w Stanach Zjednoczonych 60 000 dolarów. Jednak pensje różnią się znacznie w zależności od stanu, a nawet kraju. Niektóre miasta są pod tym względem lepsze od innych. W niektórych obszarach koszty życia są również tańsze, co czyni te miejsca pracy bardziej pożądanymi. Wynagrodzenie kierownika ds. marketingu zależy od kilku czynników. Poniżej przedstawiamy zestawienie najważniejszych z nich.
Stanowisko szefa marketingu: The C-Suite Level Marketer: To stanowisko wymaga dużego doświadczenia. Marketingowcy na poziomie C-Suite muszą posiadać wyjątkowe umiejętności analityczne i zarządcze. Jednak CMO są często określani jako dyrektorzy marketingu. W rezultacie CMO są opłacani najwyżej w branży. A w niektórych przypadkach nazwa stanowiska może być bardziej ogólnym tytułem – Chief-Level Marketing Officer.
Doświadczenie: W zależności od lokalizacji i branży, średnie wynagrodzenie dla C-Level Marketing Officer wynosi 275 000 USD rocznie. Pensja CMO może znacznie wzrosnąć dzięki zaawansowanym stopniom i doświadczeniu w zarządzaniu. Najwyżej zarabiający w tej dziedzinie mają ponad dwadzieścia lat doświadczenia. Jeśli jesteś już CMO, możesz ubiegać się o awans, realizując zaawansowany stopień naukowy. Dodatkowo, osoba zajmująca się marketingiem na poziomie C może skorzystać z dyplomu licencjata.
Kierownik ds. marketingu produktów
Kierownik ds. marketingu produktów jest odpowiedzialny za nadzorowanie całego procesu sprzedaży firmy, w tym wszystkich reklam, informacji prasowych i komunikacji z konsumentami. Ten typ roli często pracuje na poziomie krajowym, regionalnym i międzynarodowym. Rola ta ma wysoki poziom odpowiedzialności, co wymaga od jednostki pracy pod dużą presją. Oprócz tego kierownik ds. marketingu produktu nadzoruje również zespół twórców treści, którzy są odpowiedzialni za tworzenie wszystkich treści marketingowych, które pomogą firmie zdobyć nowych klientów.
Choć kierownik ds. marketingu produktu może zaczynać jako junior, szybko pnie się po szczeblach kariery, by osiągnąć rolę kierownika ds. marketingu produktu. Podstawowa pensja w tej roli to 87 480 dolarów rocznie, choć może się ona znacznie różnić w zależności od regionu. Jeśli dana osoba ma wieloletnie doświadczenie, może spodziewać się zarobków sięgających 163 330 dolarów rocznie. Chociaż może to nie brzmi jak duża kwota, to nadal jest to bardzo lukratywna rola.
Chociaż istnieje wiele innych zawodów związanych z marketingiem, kierownik ds. marketingu produktu jest jednym z najwyżej opłacanych. Kierownik ds. marketingu produktu musi zrozumieć zachowania konsumentów, zidentyfikować potencjalne rynki docelowe, wybrać odpowiednią taktykę marketingową, zdefiniować korzyści produktu i przewidzieć ROI. Ponieważ praca ta wymaga wielu różnych zadań, ważne jest, aby poznać średnie wynagrodzenie kierownika ds. marketingu produktów, aby zdecydować, czy jest to ścieżka kariery warta rozważenia.
Osoby z 7-9-letnim doświadczeniem mogą spodziewać się zarobków w wysokości od 112 167 do 153 343 dolarów. Kierownik ds. marketingu produktów z dziesięcio- lub czternastoletnim doświadczeniem może zarobić od 86 000 do 169 000 dolarów.
Social Media Marketing Manager
Social Media Marketing Manager to osoba, która opracowuje strategie marketingowe w mediach społecznościowych i zwiększa zasięg treści firmy. Praca w charakterze menedżera ds. mediów społecznościowych może obejmować kierowanie zaangażowaniem społeczności, tworzenie treści na firmowe konta w mediach społecznościowych, monitorowanie kanałów informacyjnych i odpowiadanie na komentarze społeczności. Kierownik będzie musiał zrozumieć produkty i usługi firmy, aby jak najlepiej służyć społeczności.
Specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych będzie musiał być zarówno kreatywny, jak i obeznany z liczbami. Będą one również ściśle współpracować z zespołami projektowymi i treści, aby stworzyć treści specyficzne dla społeczności dla każdego kanału. Ta rola wymaga silnego zrozumienia strategii tworzenia i dystrybucji treści. Jeśli szukasz kariery w marketingu mediów społecznościowych, istnieje wiele możliwości, a wiele firm zatrudnia więcej menedżerów marketingu mediów społecznościowych każdego roku.
Kierownicy ds. marketingu mediów społecznościowych pracują w dziale marketingu, raportując do dyrektora ds. mediów społecznościowych. Mogą pracować ze strategiem mediów społecznościowych, aby stworzyć strategie mediów społecznościowych dla swojej firmy. Menedżerowie mediów społecznościowych zazwyczaj spędzają większość swojego czasu na tworzeniu treści, kuratorowaniu i planowaniu treści. Menedżerowie będą również słuchać wzmianek o marce i odpowiadać na pytania użytkowników. Menedżerowie mediów społecznościowych będą również spędzać znaczną ilość czasu na strategii i analityce.
Zakres obowiązków menedżera mediów społecznościowych jest bardzo zróżnicowany. Kierownik ds. marketingu w mediach społecznościowych musi być biegły w budowaniu relacji z wpływowymi osobami na rynku docelowym. Ponieważ media społecznościowe szybko się rozwijają, kluczowe jest budowanie silnych relacji z kluczowymi interesariuszami w firmie. Menedżerowie mediów społecznościowych muszą mieć zrozumienie lejka sprzedaży i marketingu oraz rozumieć, jakie treści działają na każdym poziomie. W cyfrowym świecie istnieje wiele miejsc pracy w marketingu, ale niewiele osób jest przygotowanych do podjęcia tych wyzwań.
Public Relations Manager
W Stanach Zjednoczonych są miasta, które oferują bardziej lukratywne wynagrodzenia dla specjalistów ds. public relations. Średnia pensja na tym stanowisku wynosi 61 563 dolarów rocznie, co jest dobrym wynagrodzeniem, ale nie najwyższym w kraju. W Chicago, kierownik ds. marketingu i public relations zarabia średnio 63 247 dolarów, co jest wyższe niż średnia krajowa. W rzeczywistości Chicago zajmuje pierwsze miejsce wśród wszystkich 50 stanów, jeśli chodzi o wynagrodzenia w marketingu i PR. ZipRecruiter stale skanuje miliony aktywnych ofert pracy w marketingu i PR publikowanych lokalnie w całych Stanach Zjednoczonych.
Aby zostać menedżerem public relations, powinieneś mieć tytuł licencjata lub magistra w zakresie administracji biznesowej, marketingu, komunikacji lub jakiejkolwiek pokrewnej dziedziny. Ponadto, powinieneś mieć dobrą komunikację i umiejętności pisania. Doświadczenie w marketingu, relacjach z mediami lub pozyskiwaniu funduszy jest również dodatkowym atutem. Niektórzy pracodawcy wymagają wykształcenia na poziomie absolwenta i certyfikacji zawodowej. Ponadto istnieją dobrowolne certyfikaty, które można zdobyć po uzyskaniu dyplomu.
Według U.S. Bureau of Labor Statistics (BLS), średnie wynagrodzenie dla Public Relations Managera waha się od 64,790 do 208,000 dolarów rocznie. Mediana wynagrodzenia na tym stanowisku różni się w zależności od wykształcenia, pracodawcy i lat doświadczenia. BLS przewiduje 9% wzrost liczby miejsc pracy w ciągu następnej dekady, a duża część tego wzrostu będzie spowodowana nowymi firmami i istniejącymi przedsiębiorstwami potrzebującymi menedżerów public relations.
Oprócz nadzorowania działań specjalistów ds. public relations, kierownik ds. public relations będzie pomagał w ustalaniu strategii marki oraz w komunikacji z interesariuszami i klientami. Będą reprezentować swojego pracodawcę w mediach i reagować na sytuacje kryzysowe. Z MBA w marketingu i przywództwie, będziesz w stanie rozwinąć umiejętności i wykształcenie niezbędne na tym stanowisku. Jednak to stanowisko nie jest dla każdego. Jeśli jesteś zainteresowany tą dziedziną, rozważ studia magisterskie online z zakresu public relations.
Promotions Manager
Zakres wynagrodzenia dla Promotions Managera waha się od 25 000 do 30 000 dolarów. Najwyżej opłacani menedżerowie zarabiają ponad 289 000 USD rocznie. Wynagrodzenie różni się w zależności od lokalizacji i poziomu umiejętności, ale jest prawie 40% wyższe niż średnia krajowa. Pensja na tym stanowisku jest dość lukratywna, a Seattle, WA to świetne miejsce do życia i pracy, jeśli rozważasz karierę w marketingu.
Często pracując pod kierunkiem wiceprezesa zarządu, kierownik ds. promocji jest odpowiedzialny za ogólne działania reklamowe i marketingowe firmy. Może on planować konkretną kampanię dla konkretnego klienta lub nadzorować kampanie reklamowe dla kilku klientów. Zarządzają również zespołami specjalistów ds. marketingu. Ich obowiązki obejmują analizowanie układów mediów drukowanych, redagowanie tekstów pisanych i skryptów reklamowych, a także obrazów wizualnych.
Jako menedżer ds. promocji, będziesz kierował programami reklamowymi i programami motywującymi do zakupu, które zwiększają świadomość marki. Programy te mogą obejmować reklamy drukowane, wkładki w gazetach i Internecie. Narzędziami promocyjnymi mogą być również wystawy sklepowe, reklamy produktów i specjalne wydarzenia. Programy zachęcające do zakupu mogą obejmować zniżki, kupony, próbki i rabaty. Będziesz musiał umieć analizować dane i opracować solidną strategię, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z każdego programu.
Średnia pensja w tej pracy wynosi prawie 130 000 dolarów rocznie, co czyni ją jedną z najlepiej płatnych prac w marketingu. Oferuje ona również wspaniałe korzyści i bonusy. Wielu specjalistów od marketingu zarabia znacznie więcej niż mediana krajowa, a wiele z tych miejsc pracy ma doskonałe korzyści. Na przykład, średnie wynagrodzenie dla dyrektora marketingu w New Hope, Pennsylvania jest o 8% wyższe niż mediana krajowa. Średnia pensja dyrektora ds. marketingu w Brooklynie jest o 18% wyższa niż mediana krajowa.
Podobne tematy