Czy z berłem w ręku marketing będzie rządził światem? To pytanie zadaje sobie wielu marketerów. Odpowiedź na to pytanie brzmi: już. W rzeczywistości już to robi bez berła. Oto dlaczego. W skrócie, marketing to przyszłość. Uczenie maszynowe, marketing cyfrowy i AI postępują w szybkim tempie. Przyszłość marketingu jest jasna, a ta nowa technologia tylko przyspieszy ten wzrost.
Marketing cyfrowy
Nie ma wątpliwości, że świat zmierza ku nowej erze, w której rządzi marketing cyfrowy. Kupujący oczekują dziś spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich punktach styku, od sklepów internetowych po pocztę elektroniczną. Konieczne jest zrozumienie punktów bólu kupujących, pytań i atrybutów, a następnie stworzenie spersonalizowanego doświadczenia, które ich zachwyci. Musisz również opracować strategię pomiaru, w tym metryki back-end, takie jak ROI i wydatki na reklamę. Musisz też pokazać swojemu zespołowi, jak każdy kanał wpisuje się w ogólny obraz Twojej strategii marketingu cyfrowego.
Internet jest świetnym narzędziem do marketingu, ale są też pewne wyzwania, o których należy pamiętać. Na przykład wielu klientów spędza czas na platformach mediów społecznościowych zamiast w sklepach. Jeśli Twojego produktu lub usługi nie ma w mediach społecznościowych, prawdopodobnie przegapisz niektóre z najlepszych okazji. Oprócz mediów społecznościowych, marketing cyfrowy obejmuje również marketing w wyszukiwarkach, który zaspokaja potrzeby ludzi. Kupując miejsce reklamowe na stronach wyników wyszukiwania, możesz zwiększyć widoczność swojej marki w sieci.
Uczenie maszynowe
W niedawnej kolumnie Forbes Mariya Yao przedstawiła sposoby, w jakie uczenie maszynowe może poprawić działania marketingowe. Zauważyła ona, że branża marketingu cyfrowego wykorzystuje uczenie maszynowe do tworzenia bardziej spersonalizowanych podróży klienta, zwiększania zaangażowania i napędzania sprzedaży. Ostatecznie, celem jest spersonalizowane targetowanie, a uczenie maszynowe to umożliwia. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak ta technologia może zwiększyć Twój biznes. Miejmy nadzieję, że zaczniesz dostrzegać, jak możesz włączyć ją do swoich własnych kampanii marketingowych.
Podstawą spersonalizowanego marketingu jest szczegółowe zrozumienie zachowań konsumentów. Bez uczenia maszynowego nie jest to możliwe. Wykorzystuje ono ciągły przepływ danych z mediów społecznościowych i innych źródeł, aby dostarczać klientom odpowiednie i spersonalizowane komunikaty. Innym ważnym zastosowaniem uczenia maszynowego w marketingu jest segmentacja klientów. Technologia ta może automatycznie segmentować klientów na podstawie podobnych cech. Analizując te zbiory danych, marketerzy mogą tworzyć bardziej skoncentrowane, spersonalizowane wiadomości dla każdej grupy, co skutkuje zwiększoną lojalnością klientów i większą liczbą konwersji.
Uczenie maszynowe w marketingu
Przy ogromnej skali dostępnych dziś danych, algorytmy uczenia maszynowego już teraz pomagają marketerom w optymalizacji ich kampanii. Algorytmy te mają szereg zastosowań, w tym zdolność do segmentacji i kierowania odbiorców. Na przykład, aplikacja modowa może znać płeć i średnią kwotę zakupu swoich użytkowników, sezon, w którym robią zakupy, a nawet gdzie się znajdują. Te informacje pomogą im w ukierunkowaniu odpowiednich kreacji reengagementowych. Ponadto chatboty mogą pomóc marketerom w zbieraniu i analizowaniu danych w skali.
Dzisiejsi marketerzy mogą mieć setki, a czasem tysiące kampanii prowadzonych jednocześnie. Każda kampania może zawierać dziesiątki aktywów kreatywnych, z których każdy ma 10 różnych elementów. Uczenie maszynowe będzie w stanie przeanalizować wszystkie różne kombinacje i określić, które z nich są bardziej skuteczne. ML będzie również w stanie lepiej targetować użytkowników. Dane te pomogą marketerom przewidzieć, co użytkownicy prawdopodobnie kupią w następnej kolejności. Zastosowania uczenia maszynowego w marketingu są nieskończone, ale już zaczynają dominować w branży.
Uczenie maszynowe w biznesie
Firmy polegają na uczeniu maszynowym, aby podejmować lepsze decyzje w oparciu o ogromne ilości danych. Podczas gdy istoty ludzkie nie są w stanie szybko przetwarzać ogromnych ilości informacji, mogą nauczyć się je oceniać przy użyciu innych danych. W przedsiębiorstwie, Machine Learning jest niezbędny z wielu powodów. Poprawia zdolność firmy do wykonywania określonych zadań poprzez przewidywanie przyszłych zachowań klientów. Tak długo, jak maszyna ma dostęp do danych, będzie się doskonalić.
Potęga uczenia maszynowego została zademonstrowana w domenie rozpoznawania obrazów. Technologia ta pomaga firmom zautomatyzować powtarzalne zadania i uwolnić pracowników, aby mogli skupić się na kluczowych projektach. Uczenie maszynowe może pomóc przedsiębiorstwom w tworzeniu spersonalizowanych reklam, aby dotrzeć do konkretnych użytkowników, którzy najprawdopodobniej kupią dany produkt lub usługę. Można je nawet wykorzystać w zarządzaniu zasobami. Silnik rekomendacji Facebooka wykorzystuje uczenie maszynowe, aby pomóc użytkownikom wybrać dobry news feed na podstawie ich wcześniejszych nawyków przeglądania.
Podobne tematy