Plan marketingowy powinien być napisany przed rozpoczęciem przez firmę jakiejkolwiek reklamy lub kampanii marketingowej. Plany marketingowe pomagają właścicielom firm zdecydować ile zasobów będą potrzebować. Wewnętrzna siła robocza nie zawsze oznacza pełnoetatowy personel marketingowy; niektóre działania mogą być zlecone na zewnątrz. Plan pomaga właścicielom firm określić, ile personelu marketingowego potrzebują, i zarządza czasem. Bez planu, firmy mogą zwlekać lub kończyć działania na boku.
Cele
Wyznaczanie celów i wdrażanie skutecznych strategii to podstawowe elementy planu marketingowego. Dobrze opracowany plan marketingowy zawiera szczegółową strategię osiągnięcia celów i osiągnięcia sukcesu w określonym czasie. Właściciel małej firmy powinien wziąć pod uwagę niedawny wzrost biznesu, typową wielkość nowych klientów oraz wprowadzenie nowych produktów podczas opracowywania planu. Cele marketingowe powinny być ustalone na okres jednego roku, z naciskiem na kilka celów.
Innym ważnym celem jest przekształcenie jednorazowych klientów w stałych nabywców. Aby to osiągnąć, należy rozważyć zastosowanie zachęt, takich jak promocje typu „dwa w jednym” lub oferty specjalne. Świadomość marki jest głównym celem. Wykorzystanie spójnych komunikatów i niedrogich produktów promocyjnych może pomóc w utrwaleniu marki w umysłach konsumentów. Ponadto, promowanie nowych produktów i usług jest kolejnym celem, mającym na celu rozszerzenie bazy klientów na nowe rynki. Wreszcie, zbieraj informacje o klientach i wykorzystaj je do stworzenia listy mailingowej na potrzeby reklamy.
Filary treści
Podczas tworzenia planu marketingowego istnieje wiele elementów, które muszą być częścią strategii. Jedną z najważniejszych części planu marketingowego jest treść. Może ona obejmować wpisy na blogu, filmy, infografiki, e-maile i aktualizacje w mediach społecznościowych. Tworzenie planu marketingowego wokół tych komponentów sprawi, że twoje wysiłki będą bardziej skuteczne i zapewnią, że pokryjesz wszystkie swoje podstawy. Upewni się również, że dostarczasz swoje treści do właściwego nabywcy we właściwym czasie.
Każdy filar treści powinien mieć nadrzędny temat i podtematy, które można później rozwinąć. Stworzenie listy tematów dla każdego filaru jest ważne, ponieważ będziesz musiał stworzyć strategię społecznościową i kalendarz treści wokół tych filarów. Niezbędne jest również przeprowadzenie badań słów kluczowych. Kalendarz treści może pomóc Ci w utrzymaniu się na ścieżce z treścią, a filary powinny być częścią tej strategii.
Analiza SWOT
Celem analizy SWOT jest stworzenie strategii marketingu produktu lub usługi. Jest ona istotnym elementem planu marketingowego, ponieważ zajmuje się kwestiami finansowymi, śledzi pozyskiwanie klientów oraz identyfikuje szanse i zagrożenia. Marketing mix obejmuje ceny, reklamę i obsługę klienta, i jest używany do określenia najlepszego sposobu dotarcia do danej grupy docelowej. Strategia ta pomaga również w ustaleniu marki firmy.
Analiza SWOT pomoże Ci określić Twoje mocne i słabe strony. Pokaże również wszelkie szanse i zagrożenia, przed którymi stoisz. Ważne jest, aby każda firma korzystała z tego narzędzia, ponieważ uzupełnia ono plan marketingowy. Pomoże Ci osiągnąć Twoje cele, niezależnie od tego, czy jesteś wielką korporacją, czy solopreneurem z 20$ w kieszeni. Ponadto analiza SWOT pokaże wpływ mocnych i słabych stron Twojego biznesu na jego konkurencję i pomoże Ci opracować strategię marketingową, która zapewni mu sukces.
Zwrot z inwestycji
Aby określić ROI swojego planu marketingowego, powinieneś porównać swoją kampanię z kampaniami konkurencji. ROI innych firm da ci dobry pomysł na to, co działa dla twojego biznesu, a co nie. ROI pozwoli Ci również wiedzieć, czy musisz nadać priorytet swojej pracy nad niektórymi kampaniami. Pozwoli Ci również wiedzieć, czy pewne projekty marketingowe nie przynoszą wystarczających dochodów, aby uzasadnić ich koszt. Jeśli tak jest, możesz je wyciąć ze swojego planu.
ROI może być trudne do obliczenia, ponieważ każda kampania marketingowa jest unikalna. Jednakże, jeśli jesteś pewny swoich obliczeń ROI, możesz skupić się na kampaniach, które mają najwyższy ROI. W końcu kampania z 15% ROI jest zupełnie inna niż ta z 50% ROI. Dlatego Twoje obliczenia ROI w marketingu powinny to odzwierciedlać. Używając dobrze skonstruowanej formuły, będziesz mógł podejmować mądre decyzje i skupić się na tym, co przyniesie najwyższy ROI.
Podobne tematy