Odpowiedź na pytanie: marketing czy HR? Jedno i drugie ma swoje zalety. HR jest bardziej lukratywny niż marketing, ale obciążenie pracą jest większe. Marketing oferuje również wiele podspecjalności, więc wybór może być podstępny. Zanim zdecydujesz się na którąś z tych karier, rozważ swoje cele zawodowe, oczekiwania dotyczące wynagrodzenia oraz presję i rodzaje projektów, które sprawią Ci przyjemność. W zależności od Twoich preferencji, będziesz w stanie wybrać, która ścieżka jest dla Ciebie odpowiednia.
HR jako kanał marketingowy
Aby skutecznie promować swoją organizację, zacznij od kampanii employer brand. Pracownicy otrzymują setki e-maili tygodniowo, ale ponad połowa z tych wiadomości jest nieistotna i nie trafia w zainteresowania i problemy pracowników. Aby wywrzeć wpływ, dowiedz się jak najwięcej o wartościach, celach i zmartwieniach swoich pracowników. Poproś ich, aby przekazali Ci swoje opinie na temat tego, co im oferujesz. Możesz nawet odkryć, że ich odpowiedzi będą się różnić w zależności od tego, w którym biurze pracują.
Jeśli chodzi o informacje zwrotne od pracowników, HR może wykorzystać te same techniki, których używają marketerzy, aby określić, jakie treści z nimi rezonują. Aby dotrzeć do młodszych odbiorców, HR musi być innowacyjny i wykorzystywać najnowsze trendy marketingowe. Inspiracji szukaj w popularnych firmach. Firmy te wykorzystują proste, kolorowe i szybkie komunikaty, aby zaangażować pracowników. Komunikat, w którym stwierdza się, że firma jest najlepszym pracodawcą dla młodych ludzi, uzyska wyższy wskaźnik odpowiedzi niż długie wyjaśnienie ekonomicznego zaplecza firmy.
Budowanie silnej marki pracodawcy zaczyna się od zrozumienia kultury firmy. Potencjalni pracownicy chcą czegoś więcej niż opisu stanowiska i strony internetowej firmy. Chcą czytać blogi, oglądać filmy i sprawdzać swoje konta na LinkedIn. Przyjmując te taktyki, dział kadr może lepiej zarządzać talentami, wzmacniać markę pracodawcy i poprawiać doświadczenie pracowników. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:
HR jako partner strategiczny
Jedną z najważniejszych ról HR jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania firmy. Aby to osiągnąć, niezbędna jest skuteczna komunikacja. Plan strategiczny zapewnia, że ludzie skutecznie wykonują swoje role. Istnieją jednak pewne czynniki, które utrudniają skuteczność działu HR. Oto kilka kluczowych obszarów, w których HR może utrudniać działania innych działów. Ponadto pracownicy z różnych działów powinni być w stanie skutecznie się ze sobą komunikować.
Rola HR rozszerza się, ponieważ firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z wartości zespołu zasobów ludzkich. Tradycyjne zadania HR, takie jak rekrutacja, zatrudnianie i zwalnianie pracowników, ewoluowały w kierunku bardziej strategicznych i kreatywnych działań. Obecnie specjaliści HR zajmują się brandingiem rekrutacyjnym, propozycjami wartości dla pracowników oraz inicjatywami z zakresu różnorodności i integracji. Ponadto, niektórzy z nich podejmują się takich zadań jak projektowanie miejsc pracy i aktualizacja mediów społecznościowych. W rezultacie mogą pomóc swoim organizacjom przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty.
W dziedzinie marketingu, HR może służyć jako pomost pomiędzy firmami i klientami. Strategiczne partnerstwo biznesowe może zaowocować zwiększeniem przychodów i poprawą konkurencyjności. Według badania Forrester ponad 20% przychodów firm jest generowanych dzięki takim partnerstwom. Rolę HR jako strategicznego partnera w marketingu często przejmuje HRBP, który ściśle współpracuje z liderami firmy w celu opracowania strategii i polityki kadrowej. Ponadto, HRBP pomoże firmie stworzyć kulturę innowacji.
Zasoby ludzkie jako kanał marketingowy
Dobrze zdefiniowany obieg pracy marketingowej może pomóc w zwiększeniu efektywności zasobów ludzkich. Na przykład ważne jest aktualizowanie strony internetowej o najnowsze wiadomości, blogi i oferty pracy. Ponadto, powinieneś wykorzystać strategie SEO, aby zapewnić, że osoby poszukujące pracy mogą szybko i łatwo znaleźć Twoje oferty. W tym celu należy użyć meta tagowania i odpowiedniego umieszczenia słów kluczowych. Następnie upewnij się, że używasz narzędzi do badania słów kluczowych, aby porównać najbardziej odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony internetowej i wpisów na blogu.
Coraz częściej organizacje zlecają działania z zakresu HR na zewnątrz. Oprócz redukcji kosztów administracyjnych, coraz więcej organizacji zleca na zewnątrz usługi swoich działów HR. Jednak podczas outsourcingu funkcji HR, upewnij się, że zlecasz na zewnątrz części, które nie są krytyczne dla misji. Te niekrytyczne funkcje mogą być zlecone wyspecjalizowanym firmom. W ten sposób Twoja firma będzie mogła skupić się na ważnych elementach prowadzenia biznesu.
Zidentyfikuj swój rynek docelowy. Po zdefiniowaniu rynku docelowego, możesz opracować wokół niego swój plan marketingowy. W ten sposób możesz zająć się ich problemami i potrzebami. Łatwiej będzie Ci również nawiązać kontakt z tymi ludźmi i rozwijać swój biznes. Jak więc możesz wykorzystać swoje zasoby ludzkie jako kanał marketingowy? Oto kilka wskazówek:
Zasoby ludzkie jako partner strategiczny
Rola HR w biznesie nie ogranicza się do rekrutacji i zatrzymywania najlepszych talentów. Rola HR ewoluowała od ochrony firmy przed ryzykownymi pracownikami do rekrutacyjnego budowania marki, propozycji wartości pracownika oraz inicjatyw z zakresu różnorodności i integracji. Jako partner strategiczny, HR może pomóc jednostkom generującym przychody poprzez usprawnienie procesów i identyfikację umiejętności potrzebnych do realizacji celów biznesowych. Może również usprawnić podejmowanie decyzji strategicznych poprzez identyfikację kluczowych dźwigni.
Specjaliści ds. HR muszą umieć powiększać horyzonty i myśleć o długoterminowej przyszłości organizacji. Musi być w stanie planować programy na rok do pięciu lat naprzód. Powinien również czuć się komfortowo w przeglądaniu danych i sporządzaniu raportów. Dzieje się tak dlatego, że dział HR jest partnerem strategicznym i powinien służyć jako doradca biznesu. Strategia HR musi być dopasowana do ogólnej strategii firmy.
Partner biznesowy HR musi być w stanie skutecznie komunikować się z kierownictwem wykonawczym. Obejmuje to konieczność rozumienia i interpretowania różnych kultur oraz umiejętność negocjowania w różnych sytuacjach. Muszą również być w stanie być godnym zaufania partnerem. Powinni być w stanie współpracować z wyższym kierownictwem i w razie potrzeby przedstawiać alternatywne plany i pomysły. Powinni również być pewni swojej zdolności do mówienia „nie” kierownictwu, gdy jest to konieczne.
Lejek rekrutacyjny
Chociaż proces marketingowy może mieć wiele różnych etapów, zdefiniowanie metryk dla rekrutacji i lejka rekrutacyjnego może pomóc Ci śledzić postępy i wprowadzać zmiany w razie potrzeby. Na przykład, pomiar liczby odwiedzających Twoją stronę internetową i liczby osób śledzących na mediach społecznościowych może pomóc Ci zrozumieć, jak skuteczny jest Twój lejek i wielkość puli kandydatów. Jeśli lejek jest zbyt wąski lub zbyt szeroki, proces prawdopodobnie nie przyciąga najlepszych kandydatów.
Jednym ze sposobów pomiaru sukcesu Twojego lejka rekrutacyjnego jest przyjrzenie się liczbie kandydatów, którzy przeszli przez każdy etap. Podczas gdy pierwszym krokiem procesu rekrutacji jest znalezienie kandydata, drugim jest zatrzymanie tej osoby po dołączeniu do organizacji. Wykorzystanie danych z bazy Jobvite, obejmującej ponad 10 milionów aplikacji i 50 milionów osób poszukujących pracy, może pomóc Ci ocenić skuteczność Twojego lejka rekrutacyjnego. A ponieważ stopa bezrobocia jest najniższa od lat, istnieje duże zapotrzebowanie na wykwalifikowanych kandydatów.
Jeśli chodzi o kolejne kroki w procesie rekrutacji, etap przyciągania kandydatów obejmuje promocję marki pracodawcy na wysokim poziomie oraz kampanie rekrutacyjne skupione wokół konkretnych ofert pracy. Faza przyciągania powinna być procesem ciągłym. Po zakończeniu fazy przyciągania, możesz przejść do fazy aplikacyjnej, w której kandydat przechodzi przez proces ubiegania się o pracę. Po przejściu przez proces selekcji, jest on teraz aktywny w Twoim systemie śledzenia kandydatów. To właśnie tutaj pojawia się screening wstępny.
Content marketing
Istnieje wiele korzyści z wykorzystania technologii HR jako kanału content marketingu. Narzędzia te mogą pomóc organizacjom zwiększyć sprzedaż, skrócić cykle sprzedaży i zwiększyć współczynnik zamknięcia. Dobrze zaprojektowana strategia marketingu treści może znacznie zwiększyć ROI. Musisz postawić swoich odbiorców na pierwszym miejscu. W przeciwnym razie nie uzyskasz pożądanego wpływu. Marketing treści jest istotnym elementem strategii HR tech. Aby zacząć, oto kilka wskazówek. 1. Przyjrzyj się swojej konkurencji
Branża zasobów ludzkich jest bardzo konkurencyjna. Ponieważ firmy rozpraszają swoje siły robocze na całym świecie, coraz częściej zlecają firmom zewnętrznym obsługę swoich potrzeb w zakresie zasobów ludzkich. W związku z tym firmy zajmujące się zasobami ludzkimi muszą rozważyć swoją strategię treści, aby wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Dobrze opracowana strategia marketingu treści zwiększy organiczny ruch na stronie internetowej i wzmocni pozycję wobec konkurencji. Korzyści z marketingu treści HR tech są liczne. Czytaj dalej, aby odkryć, jak może on przynieść korzyści Twoim wysiłkom marketingowym HR tech.
Aby Twoje wysiłki w zakresie marketingu treści były skuteczne, musisz znać swoich odbiorców. Celem jest konwersja widzów na klientów, co jest kluczowe dla przetrwania biznesu. Na przykład, marketerzy treści przekształcają odwiedzających w kupujących sześć razy szybciej niż marketerzy bez treści. Podobnie, jeśli jesteś firmą opartą na usługach, potrzebujesz spójnych klientów. Firma HR może zapewnić Ci tę usługę w czasie. Może nawet zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych i poprawić wizerunek marki.
Budżetowanie na marketing HR
Działy HR coraz częściej skupiają się na marketingu swoich pracowników. Wraz ze wzrostem konkurencji i większymi możliwościami dla pracowników, budżetowanie na odpowiednie kampanie marketingowe HR jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Oprócz opracowania skutecznej strategii, niezbędne jest rozwijanie umiejętności i wiedzy swoich ludzi. Umiejętności potrzebne w przyszłości będą obejmowały zrozumienie biznesu, umiejętność korzystania z danych, popieranie ludzi i biegłość cyfrową. Stosując się do tych wskazówek, możesz mieć pewność, że budżet HR jest dostosowany do potrzeb Twojej firmy.
Budżet marketingowy HR obejmuje różne aspekty utrzymania pracowników, w tym szkolenia pracowników, edukację i wynagrodzenia. Te szczegóły pomagają w określeniu, czy pracownik jest dobrze dopasowany do organizacji. Budżet obejmuje również rekrutację pracowników, reklamę i relokację. Dobrze zaplanowany budżet HR pozwoli uniknąć braku zasobów i chaosu. Prowadź dziennik, kto został zatrudniony w zeszłym roku i jakie wakaty powstały. Dzięki temu będziesz mógł podjąć strategiczną decyzję dotyczącą liczby pracowników oraz rodzaju potrzebnych szkoleń i rozwoju.
Zero-based HR budgeting to popularne podejście do budżetowania marketingu HR. Może być stosowane do nowego budżetu HR lub do istniejącego. Podczas tego procesu można przeznaczyć środki na marketing rekrutacyjny, usprawnienie działań onboardingowych oraz administracyjne aspekty rozmów z kandydatami. Firma Florida Power and Light Company wykorzystuje tę strategię do swoich działań marketingowych i odniosła sukces w redukcji kosztów. Wymaga to jednak zmiany sposobu myślenia i celowych działań w ramach procesu budżetowania.
Podobne tematy