Działalność marketingowa w domu – o czym warto pamiętać?

Pandemia Covid-19 wzmocniła pozycję pracy zdalnej na rynku. Dane dowodzą(1), że aż sześciu na dziesięciu Polaków zadeklarowało, że po całkowitym wygaśnięciu pandemii chce nadal pracować zdalnie lub hybrydowo. Takie rozwiązania doceniają też pracodawcy, w tym specjaliści i freelancerzy. W domu można prowadzić wiele rodzajów biznesu, w tym także działalność marketingową.

Działalność marketingowa w domu – o czym warto pamiętać?

Prowadzenie własnej działalności marketingowej w domu jest uzasadnione wówczas gdy jest to niewielka lub nawet jednoosobowa firma, która nie wymaga korzystania z przestrzeni magazynowej lub dodatkowych pomieszczeń biurowych. Działalność w domu można wykonywać także wtedy, gdy bazuje ona przede wszystkim na świadczeniu usług za pośrednictwem Internetu, co w praktyce nie wymaga dodatkowego wyposażenia domowego biura poza biurkiem, komputerem i innymi elementami standardowego wyposażenia domowego biura. W sytuacji gdy firma marketingowa nie będzie przyjmowała klientów czy kontrahentów umiejscowienie jej w domu lub mieszkaniu jest rozwiązaniem, które redukuje koszty związane z opłatą za wynajem lokum, rachunkami, opłatami za parkingi itp.

Działalność marketingowa w domu a kupno mieszkania

Osoby, które rozważają zakup nowego mieszkania i chcą by znalazło się w nim pomieszczenie przeznaczone na domowe biuro powinny wcześniej zadbać o wszelkie aspekty związane z wyposażeniem i kwestiami prawnymi. Warto przede wszystkim obliczyć koszty realizacji tego typu inwestycji, mając na uwadze fakt, że mieszkanie, poza miejscem stałego pobytu, będzie też pełniło funkcję użytkową – jako przestrzeń do pracy. Dlatego warto wiedzieć, jakie dokumenty sprawdzić przed kupnem domu. Można skorzystać w tym zakresie z pomocy inżyniera, który doradzi i pomoże przy odbiorze mieszkania od dewelopera lub podczas inspekcji nieruchomości na rynku wtórnym. Takie usługi można znaleźć na stronie pewnylokal.pl (https://pewnylokal.pl/porady/koszt-wykonczenia-domu-ze-stanu-deweloperskiego). Ponadto, korzystając z pomocy fachowca można również obliczyć koszty wykończenia domu lub mieszkania – tj. części mieszkalnej i przeznaczonej na biuro, a także nie popełnić błędu podczas zatrudnienia ekipy remontowej lub wykończeniowej. Wszystkie te kwestie mają istotne znaczenie w zakresie wykończenia mieszkania lub domu i „zmieszczenia się” w posiadanym budżecie lub oszacowania ilości wkładu finansowego, który jest niezbędny aby móc zaplanować prace remontowe lub wykończeniowe.

Urządzenie biura w domowym zaciszu to idealne rozwiązanie dla osób, które prowadzą działalność marketingową i szukają nowego lokum do mieszkania i pracy. Warto w takiej sytuacji zdać się na pomoc fachowca, który szacuje koszty ewentualnego wykończenia przestrzeni mieszkania lub wskaże kiedy zakup od dewelopera lub kupno nieruchomości z rynku wtórnego to dobra inwestycja.



Podobne tematy