Ile kampanii marketingowych w roku powinna przeprowadzić Twoja firma?

Decydując o tym, ile kampanii marketingowych przeprowadzić dla Twojego biznesu, weź pod uwagę długość, koszt i długość kampanii. Im dłuższa kampania marketingowa, tym lepiej, ale pamiętaj o częstszym rotowaniu określonych wiadomości. Idealnie jest, gdy kampania marketingowa trwa 45 dni, ale konieczne są częstsze zmiany konkretnych komunikatów. Krótsze kampanie są jednak odpowiednie dla koncertu lub prostszego produktu. Kampanie content marketingowe i wielokanałowe trwają średnio sześć miesięcy.

Inbound

W dobie rynku cyfrowego odbiorcy mają tendencję do robienia własnych badań, gdy są na etapie świadomości. Oznacza to, że bystry właściciel firmy musi być proaktywny w upewnianiu się, że dążenie odbiorców do uzyskania informacji prowadzi do jego firmy. Ten rodzaj strategii marketingowej jest skuteczny w zapewnieniu, że firma nadal rośnie i odnosi sukcesy pomimo konkurencyjnego krajobrazu. Oto kilka najważniejszych statystyk dotyczących kampanii inbound marketingowych:

Blogowanie jest kluczowym elementem skutecznej strategii inbound marketingu. Perspektywy spędzają dużo czasu badając konkurencję i stając się wyedukowanymi, zanim kupią od Ciebie. Oznacza to, że musisz pokazać swoim potencjalnym klientom wartość swojego oprogramowania i kultywować autorytet marki w tym procesie. Dobra strategia inbound marketingu obejmuje optymalizację treści i wykrywanie problemów leżących u podstaw. SerpWatch jest potężnym narzędziem do śledzenia wydajności słów kluczowych i oferuje wgląd w zaawansowane metryki słów kluczowych.

Treść jest sercem inbound marketingu. Powinieneś stale tworzyć i udostępniać treści, które są istotne dla Twoich odbiorców. Dzięki temu staną się oni pasjonatami Twojej marki i będą chcieli ją od Ciebie kupić. Ta strategia zwiększy Twoje współczynniki konwersji i pomoże Ci konkurować z dużymi firmami w Twojej branży. Jest to również jeden z najlepszych sposobów na konkurowanie z tymi markami, które istnieją już od jakiegoś czasu. Istnieje mnóstwo przykładów marketingu treści, który zadziałał i pomógł firmom odnieść sukces.

Inbound marketing oferuje wyższe współczynniki konwersji i więcej wykwalifikowanych leadów niż marketing wychodzący. Ten rodzaj marketingu staje się coraz bardziej popularny w wyniku jego sukcesu. Jest to sprawdzona metoda marketingu, która generuje więcej leadów przy niskich kosztach. Dodatkowo, leady przychodzące są znacznie bardziej skłonne do wydania większej ilości pieniędzy i wypełnienia potrzeby. Jedno z badań pokazuje, że leady przychodzące mają 14,6% współczynnik zamknięcia. I pomimo tych statystyk, marketerzy, którzy używają strategii inbound marketingu, częściej widzą zwrot z inwestycji niż ci, którzy tego nie robią.

Stosując taktykę inbound marketingu, będziesz w stanie przyciągnąć klientów bez wydawania pieniędzy na płatną reklamę. Oprócz zmniejszenia kosztów pozyskiwania leadów, inbound marketing jest również znacznie bardziej efektywny niż tradycyjny marketing. Średnio, kampanie inbound marketingu kosztują 80% mniej niż wysiłki outbound marketingu i skutkują wyższymi współczynnikami konwersji. W rezultacie, zobaczysz swój ROI w ciągu zaledwie pięciu miesięcy.

Outbound

Outbound marketing jest potężną strategią marketingową, która szybko dostarcza leadów. Strategia ta skierowana jest do klientów z dolnej części tunelu, którzy są gotowi do podjęcia natychmiastowej decyzji. Starsi konsumenci, którzy są mniej prawdopodobne, aby być tech-savvy, mogą być nieświadomi wielu zalet Internetu, co czyni ich idealnym kandydatem do marketingu wychodzącego. Kampanie te są świetnym wyborem dla firm z produktami i usługami o wysokiej stopie zwrotu.

Marketing wychodzący jest wysoce skuteczny, gdy jest prawidłowo realizowany. Ważne jest, aby zrozumieć grupę docelową i rynek docelowy dla skutecznej kampanii marketingu wychodzącego. Ponadto upewnij się, że Twoje treści są perswazyjne i atrakcyjne dla odbiorców. Outbound marketing jest bardziej kosztowny niż inbound marketing, ale jest bardzo skuteczny, gdy jest wykonywany prawidłowo. Twoja firma skorzysta na spójnej, całorocznej strategii. Dodatkowo, pomoże to Twojemu zespołowi skupić się na celach firmy i osiągnąć wzrost przez cały rok.

Outbound marketing jest częścią kompleksowej strategii marketingu cyfrowego. Może generować więcej kwalifikowanych leadów niż taktyka inbound marketingu. Idealnie, powinien uzupełniać strategię inbound w celu osiągnięcia najlepszych wyników. Ponieważ outbound marketing nadal staje się droższy, firmy będą zmuszone do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących ilości pieniędzy, które na niego wydają. Ale im bardziej efektywna jest taktyka marketingu wychodzącego, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie ona skuteczna.

Długość

Jednym z najważniejszych czynników przy określaniu długości kampanii marketingowej jest cel, jaki przyświeca tym działaniom. Podczas gdy kampanie uświadamiające mogą trwać nawet rok, aby przynieść rezultaty, marketing oparty na wydarzeniach przyniesie największy sukces aż do samego wydarzenia. Kampanie krótkoterminowe są bardziej efektywne, gdy promują wysokiej jakości nagrody lub wezwania do działania w odpowiednim czasie. Z drugiej strony, kampanie długoterminowe poprawią Twój udział w wynikach wyszukiwarek.

Kampanie krótkoterminowe są dobre, jeśli chcesz stworzyć świadomość dla ograniczonej czasowo oferty lub skierować klientów na konkretną stronę internetową. Kampanie te są znacznie tańsze niż działania długoterminowe i pozwalają uniknąć zmęczenia konsumentów reklamą. Ponadto, dają one więcej czasu na wykonanie planu i uzyskanie pożądanych rezultatów. Jest to szczególnie pomocne, jeśli wprowadzasz na rynek kluczowy produkt i chcesz zbudować satysfakcjonującą relację ze swoimi klientami.

Opracowanie kalendarza dla każdej kampanii marketingowej pomoże Ci zarządzać długością kampanii. Kampanie brandingowe trwają średnio trzy miesiące. Podobnie, kampanie reklamowe związane z konkretnym wydarzeniem powinny działać przez czas jego trwania. Korzystanie z kalendarza pomoże Ci monitorować długość każdej kampanii i upewnić się, że jest ona prowadzona na czas. Jeśli masz kalendarz marketingowy, możesz również śledzić długość kampanii i jej wyniki.

Koszt

W zależności od rodzaju biznesu, koszt kampanii marketingowych może się znacznie różnić. W przeszłości mała firma mogła wydać tylko kilka tysięcy dolarów na promocję swoich produktów lub usług. Dzisiaj, działania marketingowe mogą obejmować wszystko, od posiadania znaku sklepu do korzystania z Internetu. Inne metody marketingu obejmują reklamę drukowaną, media społecznościowe, e-mail, a nawet AR/VR. Wraz ze wzrostem liczby dostępnych kanałów, wzrosły również koszty.

Jeśli firma ma 10 milionów dolarów rocznego przychodu i chce podwoić tę liczbę w ciągu roku, to budżet marketingowy musi wynosić co najmniej połowę tej kwoty. Na przykład, jeśli firma planuje przeznaczyć 40% delty wzrostu na marketing, to na marketing B2B będzie musiała wydać dodatkowo 800 000 USD. Budżety marketingowe na wzrost powinny być ukierunkowane na procent wzrostu przychodów, a dodatkowa kwota powinna być oparta na prognozowanych celach wzrostu przychodów.

Po ustaleniu budżetu firma musi zastanowić się, ile kosztuje pozyskanie nowych leadów i jaki jest współczynnik konwersji. Załóżmy, że firma musi pozyskać stu nowych klientów. Oznacza to, że budżet powinien być podzielony przez średni współczynnik konwersji. Innymi słowy, jeśli współczynnik konwersji wynosi 10%, firma będzie musiała wygenerować 1000 nowych leadów, aby osiągnąć ten sam cel. Oznacza to, że firma musi wydać co najmniej 10 tys. dolarów rocznie na marketing, aby zdobyć jednego nowego klienta.

Podobne tematy