Ile wynosi budżet marketingowy dla startupu?

Powinieneś dobrze zaplanować budżet marketingowy swojego startupu. Istnieje wiele zmiennych, które wpływają na budżet marketingowy, w tym wprowadzenie nowego produktu/usługi, wejście na nowy rynek, fuzje i przejęcia i inne. To może być mylące, próbując dowiedzieć się, co wydać na każdy z tych obszarów. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć plan marketingowy. Zacznij od podstaw. Określ swój rynek docelowy. To pomoże Ci określić, jakie strategie marketingowe będą działać najlepiej dla Twojego startupu.

Reklama PPC

Jeśli chcesz kupić przestrzeń reklamową w Google, musisz określić, ile pieniędzy możesz wydać każdego dnia. Dzienny budżet, który ustalisz, będzie zależał od priorytetów Twojej kampanii. Jeśli kampania jest bardzo ukierunkowane, może chcesz podzielić swój miesięczny budżet na przyrosty dzienne. Jako zasada kciuka, należy dążyć do wydania maksymalnie 0,50 dolarów za kliknięcie. Twój koszt reklamy nigdy nie będzie wyższy niż maksymalna oferta, w zależności od konkurencji i wyniku jakości reklamy.

Aby uzyskać jak najwięcej z wydatków na reklamę, musisz upewnić się, że grupa docelowa będzie zainteresowana tym, co masz do zaoferowania. Na przykład, jeśli masz restaurację w swoim mieście, który zamyka się na 9 pm, można użyć reklamy PPC, aby zachęcić ludzi do przyjścia po zmroku. Możesz skonfigurować swoje reklamy, aby uruchomić cały dzień, lub zwiększyć ofertę w określonych godzinach. Należy również rozważyć geotargetowanie, które jest skutecznym sposobem, aby wydać pieniądze w bardziej efektywny sposób.

W zależności od odbiorców, możesz kierować bardzo konkretne demografie i eksperymentować ze stronami docelowymi i kopią reklam. Możesz użyć filtrów Linkedin Ads, aby zawęzić grupę odbiorców i poprawić dokładność swoich wydatków. Reklama PPC jest również doskonałym sposobem, aby zatwierdzić swój pomysł na produkt. Landing pages i kampanie PPC mogą być również wykorzystywane do testowania nowych pomysłów i testowania produktów. Kwota, którą wydasz, zależy od tego, jak dobrze twój startup rozumie swoich odbiorców.

Content marketing

Opracowanie planu marketingowego dla Twojego startupu może być zniechęcające, zwłaszcza jeśli nie masz dużego budżetu. Jednak solidna strategia marketingu treści może pomóc Ci osiągnąć cele marketingowe bez wydawania zbyt wiele. Możesz zacząć od małego budżetu i możesz go zwiększyć w miarę rozwoju firmy. Powinieneś jednak znać swoje cele, zanim zaczniesz tworzyć treści. Powinieneś również być w stanie określić krótko- i długoterminowe cele, które pomogą Ci zaplanować najbardziej efektywną strategię marketingu treści dla Twojego startupu.

Marketing treści może pomóc Twojemu startupowi w rozwoju i zdobyciu świadomości marki. Przyjazne dla budżetu połączenie kampanii społecznych i marketingu treści może pomóc Ci poszerzyć grono odbiorców, ale bardziej kompleksowa mieszanka taktyk może przenieść Twoje wysiłki na wyższy poziom. Korzystanie z mediów społecznościowych i innych narzędzi marketingu cyfrowego, aby zaangażować swoich odbiorców, to świetny sposób na zmaksymalizowanie budżetu marketingowego swojego startupu. Jeśli martwisz się o to, ile pieniędzy będziesz musiał przeznaczyć na marketing treści, pamiętaj, że będziesz musiał okresowo oceniać swoją strategię.

Dobra strategia contentowa powinna zacząć się jeszcze przed napisaniem pierwszego artykułu. Po pierwsze, opracuj silną tożsamość marki i stronę internetową. Optymalizacja SEO opiera się na pozytywnym doświadczeniu użytkownika, a to zaczyna się od wysokiej jakości systemu zarządzania treścią (CMS). Dobry CMS stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkownika, dostępność i rozpoznawalność w prasie. Dodatkowo, zdrowy profil linków zwrotnych będzie budował autorytet strony i wspierał strategię treści. Powinieneś ustalić budżet na content marketing, który będzie odzwierciedlał budżet Twojego startupu.

Event marketing

Jeśli jesteś startupem, prawdopodobnie zastanawiasz się: „Ile budżetu na event marketing powinienem odłożyć?”. Istnieje wiele czynników, które należy rozważyć przed podjęciem decyzji, ile pieniędzy powinieneś wydać. Kwota, którą wydasz, zależy od tego, jak bardzo chcesz, aby twoje wydarzenie było udane i jakie są twoje cele dla wydarzenia. Następnie, możesz odpowiednio rozdzielić swój budżet. Ten artykuł przedstawia trzy różne sposoby alokacji budżetu na marketing wydarzenia.

Miejsce. Wielkość miejsca może dyktować, ile wynosi Twój budżet. Wydarzenia osobiste mogą być kosztowne. Jeśli Twoja grupa docelowa jest głównie lokalna, rozważ wynajęcie małego lokalu. Nawet jeśli frekwencja jest niska, koszt mebli i dekoracji będzie się sumował. Na koniec warto rozważyć branding na miejscu. Dobrze zaplanowane wydarzenie będzie świetnym sposobem na promocję Twojego startupu. Na przykład, jeśli twój startup chce zorganizować wydarzenie, skorzystaj z usług firmy takiej jak Reach, która ma ponad 475 milionów kontaktów.

Najtańszym sposobem na marketing swojego startupu jest uczestnictwo w wydarzeniach branżowych. Na tych wydarzeniach możesz bezpośrednio wchodzić w interakcje z klientami i inwestorami. Ale udział w wydarzeniach może również kosztować startup nawet 5 000 dolarów. W rzeczywistości istnieje co najmniej sześć dużych wydarzeń w samej branży gier wideo, a nawet więcej w różnych kategoriach. Podczas gdy ta forma marketingu może nie działać dla każdego startupu, może być niezwykle skuteczna, gdy startujesz w branży, która ma silny komponent offline.

Inbound marketing

Niezależnie od tego, czy chcesz promować swój startup online czy offline, konieczne jest przeznaczenie pewnej kwoty na tworzenie treści. Może to być w formie postów na blogu, studiów przypadków, filmów, obrazów i narzędzi SEO. Marketing treści jest niezbędnym narzędziem w skrzynce narzędziowej każdego marketera i może zająć trochę czasu, zanim zobaczysz wyniki. Chociaż ta strategia może nie generować natychmiastowych przychodów, pomoże Twojemu startupowi w rozwoju, pomagając Ci przetestować Twój przekaz i rynek przed wypuszczeniem dużej kampanii.

W zależności od Twoich celów, możesz zdecydować się na zatrudnienie agencji inbound marketingu. Jeśli szukasz bardziej agresywnego podejścia, być może będziesz musiał zainwestować 10 000 do 20 000 dolarów miesięcznie. Ten rodzaj kampanii jest inwestycją długoterminową i zwraca się poprzez ROI i przewagę konkurencyjną, którą generuje. Inbound marketing jest sprawdzoną metodą generowania nowych leadów, ponieważ większość ludzi aktywnie poszukuje rozwiązań swoich problemów.

Koszty inbound marketingu dla startupu są zwykle stosunkowo niewielkie w porównaniu z kosztami większych firm, ale nadal będziesz musiał przeznaczyć znaczną część budżetu swojego startupu na ten rodzaj reklamy. Ważne jest, aby przeznaczyć odpowiednią kwotę na marketing, ponieważ wpłynie to na szybkość, z jaką twój startup może się rozwijać i czerpać zyski. Ważne jest również, aby ocenić branżę swojej firmy i docelowego nabywcy, aby zapewnić, że inwestujesz odpowiednio.

Marketing mediów społecznościowych

Przed rozpoczęciem kampanii w mediach społecznościowych musisz wiedzieć, ile możesz sobie pozwolić na wydatki. Istnieje kilka wydatków, które należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu budżetu mediów społecznościowych. Należą do nich koszty oprogramowania i personelu, tworzenie treści i reklamy oraz płatne partnerstwa. Twój budżet social media powinien być elastyczny, ale ważne jest, aby ustalić rozsądne limity. Możesz zwiększyć swój budżet, gdy Twoja firma rośnie i rośnie Twoja publiczność. Budżet na marketing w mediach społecznościowych jest istotną częścią strategii marketingowej Twojego startupu.

Kiedy już masz budżet w głowie, nadszedł czas, aby znaleźć agencję social media. Każda agencja oferuje różne pakiety i modele cenowe. Dodatkowo, mają różne szacunki dla każdej kampanii. Najlepszym sposobem na znalezienie rozsądnej agencji jest rozejrzenie się i znalezienie takiej z dobrą reputacją. Najlepiej jest również porównać usługi kilku różnych agencji, aby upewnić się, że otrzymasz najlepszą wartość dla swoich pieniędzy. Jeśli zdecydujesz się zatrudnić agencję, upewnij się, że poprosisz ich o przykład ich pracy.

Ogólnie rzecz biorąc, startup powinien odłożyć około 500 dolarów miesięcznie na marketing w mediach społecznościowych. W tym budżecie powinno znaleźć się 350 dolarów na reklamę, 100 dolarów na materiały kreatywne i 50 dolarów na oprogramowanie do marketingu cyfrowego. Narzędzia, które są pomocne w reklamie w mediach społecznościowych to oprogramowanie do edycji zdjęć, narzędzia korektorskie i platformy analityczne. Zanim podejmiesz decyzję, ile pieniędzy wydać, poeksperymentuj z darmowymi narzędziami i zachowaj część budżetu na niespodziewane koszty.

Rozwój aplikacji mobilnych

Przy określaniu, ile budżetu marketingowego na rozwój aplikacji mobilnych potrzebujesz, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Te koszty są zwykle największe i wymagają starannego planowania. Budżetowanie tych kosztów pozwala nie tylko uniknąć niespodzianek, ale także określić ROI i przyszłe plany dla aplikacji. Ponadto, da Ci to elastyczność, aby podrasować i poprawić aplikację, gdy rośnie i zmienia się. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak przydzielić budżet na rozwój aplikacji mobilnej.

Twój budżet marketingowy będzie się różnił w zależności od rodzaju aplikacji i grupy docelowej. Aplikacje konsumenckie, na przykład, będą wymagały bardziej intensywnej kampanii marketingowej niż aplikacje B2B wysyłane do istniejących klientów. Ogólnie rzecz biorąc, marketing i promocja będą kosztować od 5% do 20% Twojego budżetu. Wiedząc o tym z wyprzedzeniem, pomożesz zmaksymalizować budżet na rozwój aplikacji mobilnych. Jednak dokładna kwota będzie zależała od funkcji i złożoności aplikacji.

Ilość pieniędzy, które wydasz na marketing swojej aplikacji, będzie miała bezpośredni wpływ na jej wydajność. Na przykład badania Fiksu wykazały, że wepchnięcie aplikacji do Top 25 w USA na iOS kosztuje 18 000 dolarów. Według Entrepreneur, twórcy aplikacji powinni przeznaczać na marketing od 12% do 20% swoich prognozowanych rocznych przychodów. Jednak niektóre firmy nie korzystają z tradycyjnego marketingu, aby promować swoje aplikacje. Na przykład twórca Alto’s Adventure, Snowman, nie wydaje żadnych pieniędzy na marketing swojej aplikacji.

Podobne tematy