Marketing 10 Case Studies PDF

Studium przypadku PDF to świetny sposób na podzielenie się wynikami i zaprezentowanie pracy agencji. Wiele z najbardziej udanych firm wykorzystuje studia przypadków, aby podkreślić swoje procesy i produkty. Te studia przypadków są często publikowane na stronach internetowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu, pobierz darmową kopię z poniższego linku. Studia przypadków zawierają spostrzeżenia z Zendesk, Digital Market Media, HermanMiller i Patagonii.

HermanMiller

Najnowsze marketingowe studium przypadku Herman Miller, którego autorem jest Chief Digital Officer Ben Groom, to doskonały przykład projektu e-commerce, który wykracza poza oczekiwania. Herman Miller, 100-letni pionier w dziedzinie projektowania, nawiązał współpracę z Salesforce, aby odświeżyć swój sklep internetowy i strategię biznesową. Efektem jest doświadczenie, które sprawi, że zakupy nowych mebli będą tak łatwe, jak to tylko możliwe, niezależnie od miejsca, w którym się je robi.

Realizacja projektu Herman Miller trwała kilka lat i wymagała cierpliwości oraz zrozumienia dla niejednoznaczności. Zespół miał za zadanie skomercjalizować swoje produkty tak, aby pasowały do infrastruktury budynków. Wymagało to współpracy z firmami takimi jak Legrand, która jest właścicielem firmy Wiremold, w celu wprowadzenia ich projektów w życie. Celem było zwiększenie udziału firmy Herman Miller w rynku i poprawa obsługi klienta, przy jednoczesnym dostarczaniu wysokiej jakości produktów w konkurencyjnej cenie.

W studium przypadku Herman Miller pokazuje, jak zrównoważyć rentowność i zrównoważony rozwój, jednocześnie przyciągając członków społeczności i pracowników. Firma stosuje ekoefektywność w odniesieniu do środowiska, co oznacza, że generuje mniej zanieczyszczeń, jednocześnie zmniejszając tempo wyczerpywania się zasobów naturalnych. Firma stosuje również ekoefektywność w odniesieniu do całego swojego systemu przemysłowego. Te trzy strategie są niezbędne dla przyszłego wzrostu i sukcesu firmy Herman Miller. Z takim nastawieniem Herman Miller jest gotowy do wykonania kilku znaczących skoków naprzód.

Patagonia

Patagonia jest firmą produkującą wysokiej jakości odzież o wysokich parametrach. W związku z tym, jej cena jest bardzo wysoka. Misja środowiskowa firmy jest jedną z jej głównych zalet, a firma przekazuje darowizny organizacjom non-profit i pracuje nad zminimalizowaniem swojego negatywnego wpływu na środowisko. Ponadto firma dzieli się najlepszymi praktykami z innymi przedsiębiorstwami, aby wywierać pozytywny wpływ na środowisko. Ale te cele są ze sobą sprzeczne. To studium przypadku omawia, jak Patagonia równoważy swoje cele.

Jako firma, która skupia się na środowisku, Patagonia stała się liderem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Ich wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju zaowocowały wzrostem sprzedaży i świadomości. Konsumenci są coraz bardziej świadomi ekologicznie i zainteresowani kupowaniem produktów, które przetrwają wiele lat. Te wysiłki napędzają sukces Patagonii w budowaniu lojalności konsumentów i zwiększaniu jej odkrywczości. Filmy marki pomogły firmie stać się liderem w dziedzinie aktywizmu społecznego, ochrony środowiska i zrównoważonych praktyk.

Zendesk

W studium przypadku Zendesk, firma chce poprawić swoje doświadczenie klienta poprzez budowanie nowych funkcji i rozszerzanie oferty usług. Ich produkty sprzedaży i wsparcia mogą pomóc firmom w poprawieniu doświadczenia klienta i zostały wykorzystane przez ponad 170 000 firm na całym świecie. Aby poprawić doświadczenie klienta, Zendesk potrzebował rozwiązania, które zapewni widoczność wszystkim zespołom i ustandaryzuje ich klastry. Firma szukała solidnego rozwiązania do monitorowania, które mogłoby zintegrować się z AWS i Kubernetes oraz zapewnić automatyczną korelację metryk, śladów i logów.

Zendesk używa Zuory do zarządzania relacjami z klientami w zakresie subskrypcji, co upraszcza rozliczenia i pozwala firmie skupić się na tworzeniu nowych produktów dla szybko rosnącej bazy klientów. Zendesk ma na celu uczynienie obsługi klienta bezbolesnym procesem i pomaga firmom scentralizować obsługę klienta, tworzyć samoobsługowe huby i komunikować się z klientami w bardziej efektywny sposób. Jednakże, w miarę jak firma kontynuowała rozwój i zwiększała swoją bazę klientów, napotkała również pewne nieoczekiwane bóle wzrostowe.

Airbnb

Marketing 10 Studia przypadków: Airbnb podkreśla kluczowe elementy obecności firmy w Internecie, od SEO po płatne wyszukiwanie. Od 2008 roku firma znacznie się rozwinęła, wchodząc na nowe rynki i wdrażając różne strategie, aby zwiększyć swój wzrost. Firma zobowiązała się również do skoncentrowania się na kliencie, zrozumienia zarówno podróżnych, jak i gospodarzy, a także taktyki marketingu cyfrowego i offline, aby napędzić ruch organiczny i wzrost. Oto kilka kluczowych lekcji wyciągniętych z podejścia Airbnb do marketingu.

o Kwestie związane ze zdrowiem: Najbardziej zauważalne zmiany dotyczyły kultury Airbnb i praktyk higienicznych. Gospodarze Airbnb przestali podawać gościom ręce i uczynili środki do higieny rąk standardowym elementem pobytu. Wielu właścicieli drugich domów również nadal wynajmowało swoje nieruchomości za pośrednictwem Airbnb. Trend ten rozprzestrzenił się w innych europejskich kontekstach. Choć niektóre z tych zmian są trudne do wdrożenia, ogólne wysiłki firmy są warte oceny.

Partnerstwo Zendesk z Airbnb

Relacja pomiędzy Airbnb i Zendesk jest doskonałym przykładem tego, jak dwie firmy mogą skorzystać na współpracy partnerskiej. Ponieważ firma rozszerza swój zasięg w przestrzeni cyfrowej, zespół cyfrowych marketerów i inżynierów opracuje produkt do obsługi wiadomości, aby poprawić doświadczenie klientów. Oprócz produktu do przesyłania wiadomości, Zendesk zapewni wgląd w dane z zaplecza i dostosuje UI agenta. Ponadto, zespół Airbnb wykorzysta API Zendesk do integracji z własnym zestawem narzędzi wewnętrznych.

Globalny zespół ds. doświadczenia klienta Airbnb współpracuje z Zendesk, aby zapewnić swoim klientom pozytywne doświadczenia. Firma obsługuje 7 milionów zgłoszeń rocznie, a platforma jest w stanie odpowiedzieć na większość połączeń w ciągu minuty. Zendesk zapewnia klientom narzędzia samoobsługowe, dzięki którym mogą samodzielnie rozwiązywać problemy. Firma jest teraz w stanie zapewnić wsparcie 24/7 i angażować się z gośćmi za pośrednictwem wielu kanałów. Z kolei ta współpraca sprawia, że Airbnb jest jeszcze lepszym miejscem do pracy.

Asana

Po użyciu Asany w HubSpot i Salesforce, Ryan wiedział, że znalazł odpowiednie narzędzie marketingowe dla swojej firmy. Przeszkolił menedżerów w zakresie oprogramowania podczas swoich cotygodniowych spotkań przywódczych. Teraz jego zespół trzyma wszystko w jednym miejscu i ma jedno źródło prawdy dla wszystkich zadań. Niezależnie od tego, czy chodzi o śledzenie projektu, delegowanie zadań, czy nawet prowadzenie miesięcznego kalendarza zadań, wszystko dzieje się w Asanie.

Oprogramowanie składa się ze współdzielonej przestrzeni roboczej, w której użytkownicy mogą pracować nad zadaniami i projektami. Każdy użytkownik może zaprosić innych do swojej przestrzeni roboczej, a pojedyncza przestrzeń robocza może zawierać tyle osób, ile potrzebujesz. Gdy wszyscy znajdą się w przestrzeni roboczej, mogą tworzyć projekty, które są zbiorami zadań. Przestrzenie robocze mogą być rozdzielone według klientów lub zespołów. Dostarczane są również szczegółowe instrukcje dotyczące ustawiania reguł automatyzacji i wykorzystania natywnych narzędzi formularzy.

Asana to firma zorientowana na klienta, mająca obsesję na punkcie zdobywania miłości swoich użytkowników i dostarczania im niezapomnianych doświadczeń. W rzeczywistości firma zaczęła testować direct mail jako kanał uzupełniający do e-maila. Ich celem było zwiększenie adopcji użytkowników i utrzymania klientów, przy jednoczesnej ochronie prywatności i bezpieczeństwa ich danych. Chciano również uruchomić eksperyment tak szybko, jak to możliwe. W końcu ta strategia okazała się sukcesem. Studium przypadku opisuje, jak zespół Asany z powodzeniem wykorzystał direct mail w celu zwiększenia utrzymania klientów i zwiększenia adopcji użytkowników.

Converse

Jednym z najciekawszych aspektów kampanii marketingowej Converse jest kreatywne wykorzystanie współpracy. Jako marka globalna, Converse może realizować kampanie, które są unikalne dla różnych rynków geograficznych, jak na przykład stworzenie linii Year of the Tiger dla chińskich konsumentów w 2022 roku. Chociaż kampania Year of the Tiger może nie spodobać się każdemu konsumentowi, to kreatywne wykorzystanie współpracy pozwoliło marce osiągnąć wyjątkowe wyniki marketingowe. Oto 10 studiów przypadków, które podkreślają kreatywne wykorzystanie współpracy przez Converse.

Popularność trampek Converse skłoniła firmę do zmiany strategii marketingowej. W latach 60. wiele znanych postaci, w tym James Dean i Elvis Presely, zaczęło nosić trampki Converse. Converse uznał, że konsumenci łatwo ulegają wpływom tych ikon. Influencer marketing, który wykorzystuje influencerów z mediów społecznościowych do zamieszczania postów o produktach, które kochają, okazał się udaną strategią marketingową. Firma wie, jak dotrzeć do swoich odbiorców i jaki czas działa najlepiej, aby zapewnić sukces.

Podobne tematy