Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Oksfordzki i firmę Deloitte wykazało, że zmniejszyła się liczba marketerów zagrożonych utratą pracy. Tymczasem niedawne badanie Oracle przeprowadzone wśród 800 starszych specjalistów ds. marketingu i sprzedaży wykazało, że wykorzystanie nowych technologii prawdopodobnie wzrośnie do 2020 roku. Niezależnie od tego, pytanie o to, jak marketerzy poradzą sobie z tą zmianą, pozostaje palące. W tym artykule omówimy niektóre ze sposobów, w jakie AI i roboty przekształcają miejsca pracy w marketingu i sprzedaży.
Roboty przejmują telemarketing
Choć nie ma wątpliwości, że przyszłość stanowisk telemarketingowych zostanie zdominowana przez technologię robotyczną, to jednak ludzka siła robocza jest również zagrożona. Dzieje się tak dlatego, że praca telemarketera jest rutynowa, powtarzalna i przewidywalna. Innym zawodem, który wkrótce może zostać zastąpiony przez roboty, są recepcjoniści. Roboty już teraz świadczą usługi w branży hotelarskiej, w tym udzielanie informacji, meldowanie i przechowywanie. Jednak maszyny te nie są wystarczająco elastyczne, aby reagować na nieprzewidziane sytuacje.
Ostatnie badania wskazują, że Stany Zjednoczone, Europa, Chiny i Korea Południowa odnotowały największe cięcia w zakresie pracy ludzkiej. Wiele osób przypisuje spadek zatrudnienia temu, że Chiny rozwijają swoją działalność produkcyjną, podczas gdy inni obawiają się utraty miejsc pracy. Niezależnie od przyczyny tych cięć, wiele osób martwi się o przyszłość dużej siły roboczej. Ale ta przyszłość nie jest odległa. Na szczęście technologia ułatwia robotom zastępowanie ludzi w różnych branżach.
W niedawno przeprowadzonym badaniu przeanalizowano wzrost automatyzacji na rynkach pracy i wykorzystano modele statystyczne, aby przewidzieć wpływ robotyki na rynek pracy. Chociaż innowacje technologiczne są coraz bardziej zaawansowane, możliwości człowieka są nadal ograniczone. Wiele robotów jest wykorzystywanych do powtarzalnych czynności lub prac uznanych za zbyt niebezpieczne dla człowieka. Mimo to bezpieczeństwo jest jednym z czynników napędzających dążenie do zastępowania ludzi maszynami. Taka przyszłość pracy zależy od współpracy zarówno ludzi, jak i maszyn.
AI przejmuje tworzenie treści
Ponieważ AI zaczyna dominować w wielu pracach marketingowych, kluczowe jest zrozumienie, dlaczego dla marketerów ważne jest inwestowanie w ludzkich twórców treści. Podczas gdy AI jest świetnym narzędziem do automatyzacji powtarzalnych zadań tworzenia treści, nadal nie jest w stanie stworzyć znaczących połączeń z ludzkimi odbiorcami docelowymi. Ludzcy twórcy treści muszą nauczyć się opanować miękkie umiejętności komunikacyjne, aby połączyć się ze swoimi odbiorcami i rozwiązać problemy. Muszą również nauczyć się przesiewać dużą ilość danych, aby generować użyteczne treści.
AI sprawia, że tworzenie treści staje się dużo łatwiejszym i mniej czasochłonnym procesem. Ponieważ może zautomatyzować żmudne zadania, wiele firm zwraca się do AI, aby pomóc im tworzyć więcej treści w szybszy sposób. Nie oczekuje się jednak, że AI całkowicie zastąpi ludzkich pisarzy, ponieważ nie może tworzyć prawdziwie oryginalnych treści. Może jednak pomóc przyspieszyć proces i poprawić jakość tworzenia treści. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak AI może Ci pomóc, czytaj dalej!
Technologia AI może zidentyfikować najlepsze treści i opracować plan ich dostarczenia. Może również zidentyfikować treści, które mają dużą szansę na udostępnienie i repurpose, a także może określić najlepszy czas i platformę do ich wydania. Na przykład, jeśli zamieszczasz blog o nowym produkcie, możesz użyć AI do wygenerowania treści na podstawie treści zamieszczonych na Facebooku. AI staje się również skutecznym narzędziem do tworzenia treści na potrzeby kampanii marketingowych.
AI przejmuje decyzje inwestycyjne
Ponieważ AI zaczyna przejmować świat marketingu, marketerzy muszą ocenić, jakie miejsca pracy zostaną zastąpione, a jakie stworzone. Ostatnie badanie sugeruje, że 6 na 10 stanowisk pracy w marketingu zostanie wyeliminowanych ze względu na potęgę AI. Aby uniknąć kosztownych wyzwań, marketerzy muszą opracować strategię AI, która minimalizuje zakłócenia i maksymalizuje ROI z inwestycji w AI. Aby rozpocząć pracę z AI, oto pięć strategii, które pozwolą przygotować się na nadchodzące zmiany.
Po pierwsze, marketerzy muszą zdecydować, która platforma AI jest najbardziej odpowiednia dla ich konkretnych celów. Dobra platforma AI powinna pomóc im zidentyfikować luki w ich obecnym programie marketingowym AI. Powinni również wybrać rozwiązania w oparciu o ich możliwości. Co więcej, funkcjonalność rozwiązania AI będzie zależała od tego, czego szukają marketerzy. Strategia marketingowa, która skupia się na szybkości i produktywności, będzie potrzebowała innej platformy niż ta, która stawia na pierwszym miejscu dokładność.
Możliwości analizy danych szybko napędzają decyzje inwestycyjne. Roboty interpretują ogromne ilości danych z całego świata i analizują je. Maszyny te nieustannie skanują kanały informacyjne, media społecznościowe, dane ekonomiczne z agencji rządowych oraz zwyczaje związane z kupnem i sprzedażą. Choć robotom brakuje prawdziwej inteligencji, są zaprogramowane tak, by identyfikować wzorce i uruchamiać ludzkie działania. Jako menedżer inwestycyjny nie możesz sobie pozwolić na pozostanie w tyle za szybkością AI.
Podobne tematy